چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1103554
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
نمایش

حوزه/ نمایش «رنگ و نیرنگ» با داستان برخورد اتفاقی یک ناصبی معاند با یکی از شیعیان راستین شروع و در بین مناظره آنها، با برگشت به گذشته، فضائلی از امیرالمومنین علی (ع) بیان و پاسخ به شبهاتی در مورد خلافت و ولایت ایشان داده می شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نمایش «رنگ و نیرنگ» کاری از مؤسسه قرآن و عترت مهر تابان مهدوی به نویسندگی و کارگردانی سید روح اله فهیمی اصفهانی، با محوریت سیره اهل بیت از ۱۶ تا ۲۳ مرداد به روی صحنه رفت.

برگزارکنندگان این نمایش معتقدند: ما نمیتوانیم بر روی اثری که متعلق به اهل بیت علیهم السلام است قیمت بگذاریم و آنرا بفروشیم و همچنین هدف ما تبلیغ و ترویج و انتشار معارف اهل بیت علیهم السلام و پاسخگویی به شبهات بوده، بنابراین در ۱۲ سانس به‌صورت رایگان اجرا شد.

این نمایش با داستان برخورد اتفاقی یک ناصبی معاند با یکی از شیعیان راستین شروع می شد و در بین مناظره آنها، با برگشت به گذشته، فضائلی از امیرالمومنین علی علیه السلام بیان و پاسخ به شبهاتی در مورد خلافت و ولایت ایشان داده می شد.

آنها همچون راوی پیش برنده داستان های نمایش هستند و مرد شیعه تلاش می کند با تبیین و روشنگری، مرد معاند را به سمت نور و هدایت سوق دهد ولی مثل اینکه بر قلب او مهری زده شده است.

در صحنه برگشت به گذشته دوران معاویه؛ دشمنی ها، نقشه ها و نیرنگ‌های معاویه و عمروعاص برای از بین بردن رنگ امیرالمومنین و ریشه های ایجاد بغض و کینه در دلهای شامیان نسبت به امیرالمومنین و همچنین وصیت معاویه به یزید بیان میشود.

در صحنه برگشت به گذشته داستان حجر؛ نمونه ای از چگونگی روشنگری و مبارزه یاران راستین امیرالمومنین با والیانی که بر منابر، امیرالمومنین(ع) را سب و لعن می کردند، نشان داده می شد.

در صحنه برگشت به گذشته دربار یزید ابتدا قافله اسرا وارد صحنه میشوند و سپس اتفاقات تاریخی و روشنگری ابوبرزه اسلمی، یکی از صحابه پیامبر، هدایت شدن و شهادتین گفتن سفیر روم و عالم یهودی و شهادت آنها، خطبه امام سجاد علیه السلام بیان، و نمایش داده میشود.

در نهایت؛ قصه ی خرابه و حضرت رقیه سلام الله علیها نمایش داده می شد و پس از آن با تشرف مرد شیعه محضر امام زمان علیه السلام، نمایش به اتمام می‌رسد.

مدت اجرای این نمایش ۹۵ دقیقه بوده که در سالن همایش های سیتی سنتر با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر برگزار شد.

نمایش «رنگ و نیرنگ» به روی صحنه رفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha