دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسین رشیدیان امام جمعه تیران و کرون

امام جمعه تیران و کرون استان اصفهان گفت: ۳۶ سال است قریب به ۵ هزار هکتار اراضی ملی بخش کرون تحت عنوان صنایع مادر داروسازی مدرس، بلوکه شده و میلیاردها سرمایه، ابنیه و تجهیزات پیشرفته ی وارداتی گران قیمت متعلق به بیت المال بلااستفاده و در معرض نابودی است.

حجت‌الاسلام حسین رشیدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه سال ۶۶ چهار هزار و ۷۸۸ هکتار از اراضی ملی جهت احداث صنایع بزرگ مادر داروسازی به یک شرکت واگذار شد تا سوربیتول و دهها ماده اولیه مورد نیاز صنعت داروسازی در این کارخانه به تولید انبوه برسد، اظهار کرد: متأسفانه بعد از گذشت ۳۶ سال علیرغم سرمایه هنگفت هزینه شده از بیت المال این مجموعه عظیم هنوز به بهره برداری نرسیده است.

امام جمعه تیران و کرون عنوان کرد: با توجه به سوء استفاده شرکت و تغییر کاربری اراضی و عدم اتمام طرح در ۲۴ مهرماه سال ۹۰ هیات نظارت اصفهان طی جلسه ای با توجه به مصوبه سال ۸۹، ۱۵۰ هکتار اراضی تحت کشت گیاهان دارویی و تأسیسات را مستثنی و مابقی اراضی را با حکم دادگاه تجدید نظر استان مبنی بر خلع ید به منابع ملی برمی‌گرداند.

حجت الاسلام رشیدیان تصریح کرد: این در حالی است که در اواخر دولت دوازدهم ۱۷ خرداد سال ۹۹ با مصوبه هیئت دولت مجددا ۲ هزار هکتار از همان اراضی این بار در اختیار جهاد دانشگاهی قرار میگیرد تا طرح را به سرانجام برساند.

وی اضافه کرد: در ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ طی نامه‌ای به منابع طبیعی ابلاغ می‌شود که متراژ مصوب به جهاد دانشگاهی واگذار شود اما با مخالفت استاندار و فرماندار و مسئولین امنیتی شهرستان علی رغم فعالیت جهاد دانشگاهی در این مجموعه هنوز تحویل اراضی قطعی نشده است.

امام جمعه تیران و کرون اصفهان عنوان کرد: مسأله این است که مشکل این مجموعه زمین نیست شرکت داروئی شهید مدرس برای تأسیسات و محوطه سازی و ابنیه و حتی کشت گیاهان داروئی هم اکنون ۱۵۰ هکتار زمین در اختیار دارد. مشکل اینجاست که به رغم قول مکرر مسئولین در ادوار گذشته و قول قطعی رئیس فعلی مجموعه بنا بود نهایتا تا پایان سال ۱۴۰۱ دست کم ۶ محصول دانش بنیان در این شرکت تولید شود اما تا به حال جز وعده های توخالی عملا این مجموعه به مرحله تولید نرسیده است. با این وصف چه توجیهی برای واگذاری دو هزار هکتار اراضی ملی به این مجموعه وجود دارد؟

وی افزود: در روستاهای مبارکه، مهدی آباد، نسیم آباد و افجان یک وجب زمین از منابع ملی برای توسعه روستاها و اجرای طرح هادی وجود ندارد مع الاسف اراضی ملی بدون راستی آزمایی و راه اندازی خط تولید تحت عنوان جهاد دانشگاهی در اختیار یکسری افراد قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام رشیدیان عنوان کرد: اگر با مصوبه واگذاری هزاران هکتاری هم این واحد دانش بنیان به بهره‌برداری و تولید برسد باز هم حرفی نیست اما متأسفانه ثمره‌ ی واگذاری ۴۷ میلیون و ۸۸۰ هزار متر مربع زمین بی زبان از سال ۶۶ تا امروز فقط بدبینی مردم به مسئولین نظام، اعتراضات روستاهای همجوار، کم شدن محدوده چرای دامداران و بلوکه شدن سرمایه ی ملی بوده است.

وی ادامه داد: آقای ابوترابی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع را تحت عنوان زمین خواری مطرح و عنوان کرده که صاحبان شرکت اراده جدی برای رسیدن به مرحله تولید ندارند.

امام جمعه تیران و کرون به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: این موضوع معضل و دغدغه دیرینه مردم این سامان است تقاضا دارم مسئولین استانی و کشوری به داد مردم برسند. بخصوص وزارت جهاد و اقتصاد و قوه ی قضائیه به این موضوع ورود کنند. اگر هدف تولید و اشتغال دانش بنیان در سال مهار تورم است بسم الله، اما اگر قرار است با وقت‌کشی و لابی‌گری و سوء استفاده از غفلت مسئولین اراضی ملی را به ثمن بخس تصرف و از آن در جهت منافع اشخاص و احزاب بهره گیری شود این ظلم فاحش و خطای آشکار و خیانت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha