شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام عارف ابراهیمی امام جمعه شهر چمران

امام جمعه شهر شهید چمران استان خوزستان با اشاره به وجود تبعیض و بی عدالتی فراوان در این منطقه، گفت: عمق فاجعه اینجاست که بیمارستان موجود در شهرستان تنها مختص کارکنان پتروشیمی و بنادر است و تنها از ساعت ۱۲ شب تا صبح مردم عادی می‌توانند به بیمارستان مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام عارف ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان نیروی دریایی و تأکید بر استفاده از ظرفیت دریا، بیان کرد: این موضوع یکی از موضوعات مهم و اصلی در شهر و منطقه است. چمران در جوار خلیج فارس قرار دارد اما از ظرفیت این خلیج غافل و محروم هستیم.

امام جمعه شهر چمران عنوان کرد: بندر ماهشهر و بندر امام خمینی و شهر چمران سه منطقه‌ای هستند که تحت عنوان بندر ماهشهر در کنار خلیج فارس قرار دارند اما نکته جالب اینجاست که با وجود این همه ظرفیت اما چند هزار نفر جوان بیکار در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: این تعداد جوان، تمام آمال و آرزوهایشان این است که در شرکت‌های پتروشیمی و بندر امام خمینی مشغول به کار شوند در حالی که ظرفیت دریا و بندر را فراموش کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: حال انتظار و خواست این است که با گذشت ۴۴ سال از عمر انقلاب، مسئولین شهرستانی و استانی چه برنامه‌ای را در رابطه با اشتغال دریا دارند و قرار است چه اقداماتی انجام دهند. در کشور هر شهرستانی یک صنایع کوچک معروف دارد اما متأسفانه بندر ماهشهر با جمعیت چند صد هزار نفری هیچ گونه صنایع معروفی ندارد و عجیب است که تولیدات صنایع کوچک توجه آنچنانی به آن نشده است.

امام جمعه شهر چمران تصریح کرد: این مردم و جوانان از بهترین مردم هستند که به انقلاب پایبندند اما اصلاً به آن‌ها توجهی نمی‌شود و در محرومیت و مظلومیت به سر می برند.
وی گفت: مشکل اشتغال جوانان این منطقه بسیار حاد است و افراد بسیاری در فقر و بیکاری بسر می‌برند، تبعیض در این منطقه کاملاً هویدا است. لذا انتظار داریم چند نفر از دفتر رهبری و دفتر رییس جمهور به این منطقه به صورت محسوس و نامحسوس سفر و بازرسی و نظارت لازم را انجام دهند تا بی عدالتی و تبعیض را به عینه مشاهده کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: کارکنان رسمی پتروشیمی، بنادر و... در رفاه نسبی و امکانات زندگی می‌کنند اما بسیاری از بقیه مردم در فقر و بدبختی قرار دارند. تمامی امکانات و هزینه‌ها برای این قشر پتروشیمی و بنادر صورت می‌گیرد و استفاده از امکانات و ... برای مردم عادی، بعضا ممنوع است و این خود گواه تبعیض است.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل، شورای راهبردی تشکیل شد و در آن مدیران و مسئولان پتروشیمی و بنادر موظف شدند به تعهدات خود در قبال مسئولیت‌های اجتماعی عمل کنند، اما متأسفانه تنها مبلغ کمی از این هزینه‌های چند صد میلیاردی صرف مردم محروم منطقه می شود اما متأسفانه هنوز این موضوع عملی نشده است.

امام جمعه شهر چمران تصریح کرد: عمق فاجعه اینجاست که بیمارستان موجود در شهرستان تنها مختص کارکنان پتروشیمی و بنادر است و تنها از ساعت ۱۲ شب تا صبح مردم عادی می‌توانند به بیمارستان مراجعه کنند آن هم در شرایطی که تمامی هزینه‌ها در خارج از ساعت تعیین شده در شیفت شب، به صورت آزاد دریافت می‌شود و در شرایطی که مردم این منطقه به عمل و جراحی نیاز داشته باشند و یا سایر خدمات پرتودرمانی و سونوگرافی و... باید ۲۰ کیلومتر راه را طی کنند و به بندر ماهشهر بروند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: امنیت در سطح منطقه بسیار پایین است و خرید و فروش اسلحه به راحتی صورت می‌گیرد و مردم در مراسم عروسی و عزاداری به راحتی اسلحه در اختیار دارند. تبعیض، ناامنی، نبود اشتغال، مشکل آب، خدماتی و... در این منطقه بیداد می‌کند و همه مردم بدون استثناء از ماهواره استفاده می‌کنند چون آنتن قوی از سوی صدا و سیما وجود ندارد و تمامی افکار و اندیشه‌ها از غرب نشأت گرفته می شود. لذا درخواست ما از مسئولین این است که در این منطقه حضور پیدا کنند و از نزدیک تمامی مشکلات را مشاهده کنند.

امام جمعه شهر چمران عنوان کرد: مدیران منطقه پروازی هستند و بعضا مشاهده می‌شود که از نظر عقیدتی و انقلابی ضعیف هستند، اما در دولت سیزدهم قیافه‌هایشان را عوض کرده‌اند که وجهه انقلابی پیدا کنند اما در حقیقت انقلابی نیستند.

وی افزود: تمامی امکانات در شهرک بعثت وجود دارد و در صورتی که مردم مطالبه گر شوند و یا به این تبعیض‌ها اعتراض کنند ، مسئولان پتروشیمی و بنادر اعلام می‌کنند که دیگر خدماتی ارائه نمی‌دهند و مردم را بیش از این محدود می‌کنند.

امام جمعه شهر چمران در پایان افزود: در حقیقت یک مافیای عظیم در این شهرستان وجود دارد و لازم است مسئولان کشوری از نزدیک شاهد این بدبختی و محرومیت مردم عادی باشند زیرا برخی از مدیران و مسئولان اینجا در دام پول قرار گرفته اند و در قبال این تبعیض و بی عدالتی‌ها سکوت کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha