پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
بشاگرد

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با انتقاد از به حراج گذاشتن تمامی ذخایر علمی شیعه در بستر اینترنت گفت: امروز اگر در دنیا بنگرید، هیچ مکتب، آیین یا دین و فرقه ای تمام اندوخته ها و کتابهای خود را اینگونه به حراج علمی در فضای مجازی نمی‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی صبح امروز در جمع تعدادی از طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) بشاگرد که برای اردوی علمی در اصفهان حضور دارند، اظهار کرد: همزمان با ظهور و بروز انقلاب اسلامی در جهان، دشمنان اسلام و انقلاب،کارهای و فعالیت‌های عمیق پژوهشی خود را نسبت به اندیشه های مکتب شیعه آغاز کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: امروزه با هزینه های هنگفت و اعتبارات خاص جبهه استکبار، صدها مؤسسه در سطح جهان به عناوین مختلف آموزه های شیعه را مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌دهند و کارشناسان از این تحلیل ها استفاده می‌کنند تا بتوانند مقابله هوشمندانه ای را علیه انقلاب اسلامی طراحی کنند .

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی از مؤسساتی که تمام آثار و کتاب‌های فاخر شیعه را به صورت مجازی در دسترس همه کاربران در سطح دنیا قرار می‌دهند انتقاد کرد و افزود: این کار به معنای حراج گذاشتن تمام ذخائر علمی ما و بهترین زمینه بهره برداری برای جریان‌ها و اندیشکده های غربی است که به راحتی تمام گنجینه های ما را در اختیار بگیرند.

وی ابراز کرد: نکته قابل تأمل آن است که این موسسات فعال در زمینه نشر معارف شیعی بر این تصور بوده که به گسترش اندیشه های شیعی کمک می‌کنند، در حالی که در انتشار مفاهیم، معارف و ذخایر یک مکتب باید توجه داشت که انتشار همه مطالب اشتباه و انعکاس بخش گزینش شده از کتب برای جذب جهانیان در فضای مجازی لازم است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: امروز اگر در دنیا بنگرید، هیچ مکتب، آیین یا دین و فرقه ای تمام اندوخته ها و کتابهای خود را اینگونه به حراج علمی در فضای مجازی نمی‌گذارد.

وی تأکید کرد: انتشار برخی کتب با گزینش صحیح می‌تواند به گسترش تفکر شیعی کمک کند، چرا که به عنوان مثال در اسرائیل مؤسسه ای است که تمام کتاب‌ها را خط به خط تحلیل، مقایسه و ارزیابی می‌کند و شما کمتر کتابی پیدا می‌کنید که توسط این مؤسسات در سطح جهانی منتشر نشده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی گفت: دشمن به خوبی در جنگ شناختی نقشه کل عملیات‌های فکری شما را در اختیار دارد که از جمله منابع اصلی در اختیار آنها، ذخایر فکری و اعتقادی متاثر از کتب مکتب شیعه است.

وی در ادامه از طلاب جوان درخواست کرد با جدیت در تحصیل و تهذیب بتوانند در دنیای امروز نقش آفرین باشند .

حراج علمی ذخایر شیعه در فضای مجازی

حراج علمی ذخایر شیعه در فضای مجازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha