دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قب

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: خبرنگاری که خوبی‌ها و جواب منطقی مسئولان را می‌بیند، ولی در انعکاس آن رعایت انصاف را نمی‌کند، موجب ناامیدی در بین مردم و مسئولان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر، به بخش هفتم حکمت ۳۱ نهج البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: کسی که از حوادث آینده بترسد عقب گرد می‌کند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه انسان نباید از انجام کارهای بزرگ بترسد، خطاب به جوانان گفت: اگر می‌خواهید با شرکت در کنکور به دانشگاه بروید یا در حوزه‌های علمیه تحصیل کنید و موفق شوید، نترسید و با توسل به خدا و اهل بیت(ع) به راهتان ادامه دهید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد کارخانه تأسیس کند و یا یک کار بزرگ انجام بدهد، بر اساس فرمایش امام علی(ع) که فرمودند، مبادا بترسید که عقب گرد می‌کنید، عمل کند.

امام جمعه کاشان، ضمن گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: سالروز ورود آزادگان یوم الله است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران سه نوع هستد، بعضی مؤید کار خوب مسئولین می‌باشند که باعث تقویت مسئولین می‌شوند، برخی منتقد و منصف هستند که خبرنگار منتقد و منصف در هر شهری که باشد برای مسئولان یک فرصت محسوب می‌شود، بعضی هم منتقد غیر منصف که موجب از بین بردن امید و انگیزه خدمت رسانی به مردم می‌شوند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه فرمودند، نمی‌گویم انتقاد نکنید اما بیان انتقاد همراه با اعتماد به مسئولان باشد، تصریح کرد: خبرنگاری که خوبی‌ها و جواب منطقی مسئولان را می‌بیند، ولی در انعکاس آن رعایت انصاف را نمی‌کند، موجب ناامیدی در بین مردم و مسئولان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، ضمن گرامی داشت روز مسجد، بر لزوم فعال‌تر نمودن مساجد کشور تأکید کرد و گفت: برای عاقبت به خیری، مردم نمازشان را به‌صورت جماعت در مساجد بخوانند.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات کسی که می‌خواهد قبرش تاریک و ظلمانی نباشد، مسجد را نورانی کند، یادآور شد: اگر کسی می‌خواهد پس از مرگ بدنش تازه باشد برای مسجد فرش تهیه کند.

امام جمعه کاشان به فرارسیدن ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کاروان‌ها و مواکب در حال حرکت برای شرکت در اربعین حسینی هستند، لذا مردم کمک‌های نقدی خود را برای کسانی که تمکن مالی برای شرکت در اربعین ندارند در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دهند.

وی با بیان اینکه سال گذشته از طریق کمک‌های مردمی ۹۶ نفر از کاشان در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند، اظهار کرد: کسانی که توانایی جسمی برای در شرکت در اربعین را ندارند با کمک‌های مالی خود افراد بی‌بضاعت را برای حضور در این مراسم یاری کنند.

امام جمعه کاشان، به کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا مهمترین عامل خارجی بود که در این روز بیشترین ظلم را به مردم ایران کرد، خاطرنشان کرد: عوامل داخلی کودتای ۲۸ مرداد کسانی بودند که از آیت الله کاشانی جدا شدند.

وی با بیان اینکه ماهیت آمریکا علیه کشورمان تغییر نکرده است، یادآور شد: جوانان کشورمان بدانند آمریکا همان گرگ سابق می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: کسانی که شعار زن، زندگی، آزادی را از حلقوم آمریکایی‌ها سر می‌دادند، بدانند که آنها چقدر در عراق به زنان تجاوز و ظلم کردند، ضمن اینکه ۴۵۰ مرکز بازداشت فقط برای زنان به‌وجود آورده بودند که در یک مرکز آن به نام الکاظمیه ۷۵۰ دختر ۱۲ ساله تا زن ۶۰ ساله مسلمان را زندانی کرده بودند و به آنها تجاوز می‌کردند و شکنجه می‌دادند.

وی به فرمایش رهبری که در حال نزدیک شدن به قله هستیم اشاره کرد و گفت: امروز روز شوق است، مردم و مسئولان با اقتدار پشت سر رهبر معظم انقلاب تا رسیدن به قله اصلی و ظهور امام زمان(عج) باید به راهشان ادامه دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha