یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان عجب شیر اعلام شد که بیش از ۱۴۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام محمود شربیانی، امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان عجب شیر با اشاره به اهمیت نقش مسجد و کانون های فرهنگی هنری در ایجاد تحول در جریان های فرهنگی مناطق شهری و روستایی، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با ذائقه و نیاز نسل جوان باید در اولویت باشد.

امام جمعه عجب شیر خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه ها و طرح های فرهنگی مناطق کمتر توسعه یافته نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستیم. ضرورت دارد در راستای تحقق عدالت فرهنگی؛ با سیاست تمرکززدایی؛ شهرستان ها در اولویت قرار گیرند.

مرتضی شفیعی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی(فهما) نیز در این جلسه گفت: مساجد از دیرباز پایگاه دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی شناخته شده و این اماکن امن الهی محور حل مشکلات مردمی بوده اند.

وی همسویی نهادهای فرهنگی و دینی را لازمه موفقیت در کار فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: اگر به دنبال مردمی‌سازی فعالیت های فرهنگی هستیم؛ باید این هدف مهم از مساجد پیگیری شود، کانون‎‌های فرهنگی هنری نیز در بطن مساجد بهترین زمینه برای فعالیت های فرهنگی مردمی محسوب می شوند.

شفیعی با اشاره به اهداف حضور مدیران ستاد فهما در جلسات شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان گفت: شورای فرهنگ عمومی هر منطقه عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در حل معضلات و مشکلات فرهنگی و گاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، از این رو برای گسترش فعالیت های مسجدی و کانونی نیازمند انسجام متولیان فرهنگی هستیم.

مدیر ستاد فهمای استان تعامل و هم افزایی با سایر نهادهای فرهنگی، رصد میدانی برای موانع، آشنایی با نقاط ضعف و قوت نیروهای فعال در صف و اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکلات پیش روی کانون های فرهنگی هنری را از مهم‌ترین اهداف حضور در شهرستان عجب شیر برشمرد و افزود: بیش از ۱۴۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند که برای توسعه کانون ها در دیگر مساجد اهتمام جدی وجود دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۹۶ کانون فرهنگی هنری در شهرستان عجب شیر فعال است که ۶۰ درصد این مراکز در مساجد روستایی تأسیس شده اند و تلاش داریم در دیگر مساجدی که فاقد کانون هستند به همت فعالان مسجدی و مساعدت دیگر نهادها کانون فرهنگی هنری راه اندازی کنیم.

در پایان این جلسه از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد عجب شیر و کارشناس امور کانون های فرهنگی هنری این اداره تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha