یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیاده روی اربعین لیبک عاشقان امام حسین علیه السلام

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: پیاده روی اربعین حسینی، نشانه بارزی مبنی بر انسجام و وحدت میان شیعیان حول محور"حب الحسین(ع) " است.

حجت الاسلام و المسلمین بهاءالدین اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به آغاز پیاده روی اربعین حسینی در مناطقی از جنوب عراق ابراز داشت: یکی از مهم ترین جلوه های عظمت نهضت حسینی همین پیاده روی اربعین است که بعد از گذشت ۱۴ قرن از شهادت سید و سالارشهیدان نشان می دهد که همچنان این نهضتِ انسان ساز زنده است و بر دامنه اثرگذاری آن در ابعاد جهانی افزوده می شود.

وی افزود: به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، پیاده روی اربعین نشانه بارز وحدت و انسجام شیعیان و محبان اهل بیت(ع) حول محور عشق و ارادت به سیدالشهدا(ع) است به خصوص در میان دو ملت ایران و عراق که جلوه های این همبستگی در سال های اخیر و به برکت نام و یاد امام حسین(ع) و اصحاب عاشورایی اش، بیشتر و چشم گیرتر هم شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: در این بین باید به نکته مهمی هم توجه داشت و آن هم این که به موازات پررنگ تر شدن مساله حضور مردم در پیاده روی اربعین طی سالیان اخیر می بایست به ابعاد و تأثیرات فرهنگی و اجتماعی این پدیده، عنایت و التفات بیشتری داشت، چه آن که به یاری حق تعالی این حرکت بزرگ و بی نظیر مردمی تا پیروزی نهایی بر جبهه استکبار ادامه دار خواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت پرداختن به اربعین حسینی با استفاده از همه ظرفیت های هنری و رسانه ای که در اختیار داریم، خاطرنشان کرد: بی شک یکی از مظاهر بارز جهاد تبیین، استفاده صحیح و هوشمندانه از ظرفیت اربعین حسینی است چرا که مقدمات و زمینه های لازم برای عمل به این مهم که به تعبیر مقام معظم رهبری، فریضه ای فوری و قطعی است، مهیا می باشد و لذا باید در این راستا همت و اراده مضاعفی از خود نشان دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha