دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان تلاش های فرهنگی را بدون وجود روحانیت، کاری بی نتیجه و بی اثر توصیف و بر توسعه فرهنگی با راهبری حوزه های علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط ضمن بازدید از مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام جاغرق و طی معارفه و تکریم مدیران این مدرسه، عامل اساسی پای کار بودن نظام و انقلاب را دینداری و تدین مردم برشمرد و گفت: نباید این امر تضعیف شود و این پایه ها فرو بریزد؛ از این روز همه تلاش دشمن در فضای واقعی و مجازی، دور شدن مردم از اصول آنهاست.

وی در همین رابطه، افزود: تدین مردم، عامل وجود و پیروزی انقلاب اسلامی شده و همان نیز آن را نگه می دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با ارج نهادن به تلاش همه نهادها و افرادی که در تداوم انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی جامعه تلاش می کنند، تاکید کرد: بدون وجود روحانیت در این زمینه کاری به نتیجه نمی رسد و اثرگذار نخواهد بود. در واقع، یک روحانی فاضل، متدین، انقلابی، حساس و بصیر می تواند به آن کار، جهت دهد تا موثر باشد.

وی تخریب روحانیت و این نهاد مقدس را از سوی دشمنان و مستکبران، بر اساس همین نکته مهم دانست زیرا آنان به خوبی نقش و اقتدار فرهنگی حوزویان را فهمیده اند.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: طلاب علوم دینی بیش از هر کسی و هر قشری در فتنه اخیر آسیب دیدند. اصلا دشمنان به دنبال تخریب روحانیت و دور شدن مردم برای ورود به حوزه علمیه بودند.

وی تصریح کرد: روحانیت در همه دوران ها با مشقت و سختی، پای کار دین بوده اند و همواره در مظلومیت و با کمترین امکانات، به وظیفه و رسالت خود پرداخته اند. حوزویان نیز باید به این امر بیش از پیش دقت و اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط از فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی در مناطقی مانند طرقبه و شاندیز گفت که در مواجهه با نگرش ها و فرهنگ های مختلف گردشگران قرار دارد که برای اثرگذاری موفق می بایست، توسعه فرهنگی با راهبری حوزه های علمیه به عنوان موثرترین دستگاه در این زمینه، صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان بر تقویت حوزه های علمیه در شهرستان ها تاکید کرد و از رشد پذیرش برای سال جدید تحصیلی نیز گفت که علیرغم فتنه ها و دشمنی ها، رقم خوبی بوده است.

در این مراسم حجت الاسلام احمد ایزدی، به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام جاغرق معرفی و از تلاش های حجت الاسلام محمدهادی ایزدی تقدیر شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha