شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی، گفت: آنچه می تواند مردم را حفظ کند، تقویت تدین و ایمان می باشد که این امر با حضور روحانیت محقق می شود، بنابراین کار در حوزه علمیه مصداق کامل و تمام برای «بِرِّ» است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط شمن بازدید از مدرسه علمیه امام محمد باقر علیه السلام شاندیز و طی مراسم معارفه و تکریم مدیران این مدرسه با اشاره به آیه تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی به این نکته اشاره کرد که قرآن می فرماید، کارها را با فکر و تلاش همدیگر انجام دهید زیرا وقتی همه نیروها جمع شوند و توان انسان ها برای پیشبرد یک کار دورهم آید، آن امر با تضمین موفقیت بیشتر اتفاق می افتد.

وی درباره تعبیر «بر» نیز به مصادیق آن اشاره کرد و مهمترین مصداقش را تقوا نامید و گفت: اگر تقوا و ایمان تثبیت شود، اقداماتی که از رهگذر آن رقم می خورد، فراوان و البته که نبودش نیز خسران آور است.

مدیر حوزه علمیه خراسان صبر در این عرصه ها را لازم خواند و ابراز کرد: صدق و راستی، در همراهی و اقدام دسته جمعی از دیگر مواردی است که باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب مدنظر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط با تاکید بر اینکه طلبگی با هیچ کاری قابل مقایسه نیست، افزود: در هر جامعه ای اگر ایمان نباشد و انسان ها از درون تقویت نشوند، باز هم نمی توان با آسیب های اجتماعی مقابله کرد؛ آنچه می تواند مردم را حفظ کند، تقویت تدین و ایمان می باشد که این امر با حضور روحانیت محقق می شود؛ بنابراین کار و تلاش در حوزه علمیه، مصداق کامل و تمام برای «بر» است.

وی حضور حوزه علمیه قوی و دارای سطوح مختلف را با توجه به ظرفیت و استعداد حاضر در منطقه شاندیز، مورد نظر قرار داد که می تواند بهترین کارهای علمی، فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

در این مراسم اعضای هیئت امنای ساخت مدرسه علمیه شاندیز و مدیر جدید مدرسه علمیه امام محمد باقر علیه السلام این شهرستان طی حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان معرفی و از خدمات حجت الاسلام ولی زاده، مدیر سابق این مدرسه تقدیر شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha