دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله محمدعلی تسخیری

حوزه/ آیت الله تسخیری شخصیتی بود که همیشه فرصت‌ها را به نفع اسلام و نظام اسلامی به کار می‌بست و به خاطر ارادت خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و لزوم ولایتمداری از ایشان، هیچگاه حاضر نشد دفتری را در ایران در راستای تقریب تاسیس کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام که در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد با اشاره به شخصیت تقریبی دبیر کل فقید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: خصوصیت‌ها و شخصیت آیت الله تسخیری برای حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف؛ به ویژه در عرصه تعامل بین‌المللی، شخصیتی قابل مطالعه و استفاده بسیار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شخصیت آیت الله تسخیری سبب شکل دهی شبکه پیوندی ارتباطی نامرئی جهان اسلام شد و وقتی شخصیت فردی بالاتر باشد، می‌تواند فرا ساختار تاثیرگذاری مثبتی را ایجاد کند.

وی افزود: آیت الله تسخیری شخصیتی بود که همیشه فرصت‌ها را به نفع اسلام و نظام اسلامی به کار می‌بست و به خاطر ارادت خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و لزوم ولایتمداری از ایشان، هیچگاه حاضر نشد دفتری را در ایران در راستای تقریب تاسیس کند.

استاد حوزه علمیه قم آیت الله تسخیری را شخصیتی بی ادعا و دارای عمل و فردی میدانی بیان داشت و خاطرنشان کرد: آیت الله تسخیری شخصیتی بی‌ادعا و میدانی بود و فراتر از ساختارهایی که می‌پذیرفت در میدان‌ها حضور پیدا کرده و انسانی بود که هنوز که هنوز است، محبت بسیاری برای او از سوی شخصیت‌های اسلام در اقصی نقاط جهان ابراز می شود.

وی افزود: آیت الله تسخیری شخصیتی بود که توانایی ایفای نقش در هر مکان و زمانی را داشت و هر جا حضور پیدا می‌کرد، برکت وجودی او نمایان و ساری و جاری می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی اخلاق مداری، فن بیان و قدرت را یکی دیگر از مولفه‌های شخصیتی آیت الله تسخیری عنوان کرد و بیان داشت: آیت الله تسخیری در عین حال که می‌توانست در قلب افراد نفوذ پیدا کرده و محبوب قلوب شود، در جای لازم و مورد اقتضا نیز صلابت و قاطعیت لازم را به کار می بست.

وی گفت: آیت الله تسخیری شخصیتی بود که دیدگاه‌های شیعه را تبیین می‌کرد و بر مبانی و قواعد فقهی تسلط کامل داشته و بیشترین مقالات را در حوزه فقه اقتضائات به نگارش درآورده است؛ شخصیتی بود که به درستی می‌توانست دیدگاه‌های اسلام و شیعه را تقریر و تبیین کند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی اظهار داشت: با توجه به آگاهی‌های لازم او نسبت به فقه اهل سنت و تسلط بر مبانی تشیع با قدرت تقریب خود، مسائل را مطرح کرده و دنبال کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha