شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدار علما و مبلغین تویسرکان با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه /  امام جمعه تویسرکان همدان گفت: یکی از بارزترین مشکلات شهرستان تویسرکان نبود امکانات پزشکی مناسب در منطقه است، حتی با وجود افتتاح بیمارستان سردار سلیمانی و داشتن ساختمان خوب و مرتب اما در حد اورژانس مختصر جوابگوی مردم است به نحوی که از امکانات اکوی قلب، سی تی اسکن و سونوگرافی برخوردار نیست.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد امام جمعه تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده و فراگیر این منطقه، کمبود امکانات پزشکی، بهداشتی و درمانی است، اظهار داشت: یکی از بارزترین مشکلات شهرستان تویسرکان، نبود امکانات پزشکی مناسب در منطقه است، حتی با وجود افتتاح بیمارستان سردار سلیمانی و داشتن ساختمان خوب و مرتب، اما این مرکز در حد اورژانس مختصر جوابگوی مردم است، به نحوی که از امکانات اکوی قلب، سی تی اسکن و سونوگرافی برخوردار نیست.

امام جمعه تویسرکان افزود: علت اصلی اینکه بیمارستان تجهیزات ندارد، این است که در دوران کرونا افتتاح شده و متأسفانه کد بیمارستانی از وزارتخانه دریافت نکرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت تویسرکان که بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و جمعیت شهری آن نیز بالغ بر ۵۵ هزار نفر است، اما از داشتن بیمارستانی درخور و مطلوب محروم است.

حجت‌الاسلام حسینی مجد تصریح کرد: بیمارستانی که در بین عمده انبوه جمعیت شهرستان قرار دارد، با دیگر بیمارستان شهر (حضرت ولی عصر(عج)) که فرسوده و قدیمی است، ۶ کیلومتر فاصله دارد.

وی عنوان کرد: به علت نبود کمربندی و کنار گذر در شهرستان تویسرکان، بیماران بیمارستان سردار سلیمانی برای اولین و کمترین نیازمندی‌ها مثل اکو، سونوگرافی و سی تی اسکن باید توسط آمبولانس‌ و پرستار منتقل شوند.

امام جمعه تویسرکان گفت: بنا به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان، ماهانه ۷۰۰ بیمار بین این دو بیمارستان جابجا می‌شوند و این وضعیت بسیار اسفناک است، چرا که برخی از بیماران در زمان انتقال دچار حادثه می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی‌مجد در ادامه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه، یادآور شد: از طریق خطبه‌های نماز جمعه این موضوع به مسئولین استانی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولین شبکه بهداشت و درمان تذکر داده شده و چندین مرتبه نیز با استاندار و دیگر مسئولان در این راستا دیدار و گفت‌وگو شده، اما متأسفانه هیچ گونه عملکردی در انجام وظایفشان نشان نداده‌اند.

امام جمعه تویسرکان اظهار کرد: مردم منطقه از نظر درمانی در بدترین شرایط قرار دارند و برای ویزیت و انجام کمترین درمان باید قریب به ۲ ماه پشت نوبت منتظر بمانند، از طرف دیگر بیمارستان دارای دستگاه آندوسکوپی است اما پزشک متخصصی که بتواند با دستگاه کار کند و در جهت رفع مشکلات مردم قدمی بردارد، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: درخواست این است تا کد بیمارستان از وزارتخانه دریافت شود تا بتواند به طور مستقل از وزارتخانه بودجه بگیرد و با دریافت تجهیزات و امکانات، مشکلات حل و رفع شوند.

حجت الاسلام حسینی‌مجد، با بیان اینکه عدم استاندارد بودن امحای زباله‌های بیمارستانی دیگر مشکل بهداشتی و درمانی منطقه است، گفت: بوی تعفن دستگاه و ضایعات، تمامی بخش‌های بیمارستانی را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نبود پارکینگ برای مراجعات مردم و بیماران از دیگر مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: همچنین کلینیکی به‌نام شهید ربیعی در جوار بیمارستان قرار دارد که به دلیل نبود تجهیزات بیمارستانی، پزشکان متخصص از کلینیک استقبال نمی‌کنند و به شکل یک ساختمان در بسته و نیمه تکمیل مانده است.

وی اظهار کرد: انتظار داریم در جهت رفع مشکلات درمانی و بهداشتی شهرستان تویسرکان اقدامات عاجل و منتج به نتیجه مطلوب، انجام شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha