دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نیکزاد

حوزه/مشاور وزیر گفت: معاونین پرورشی بازوان پرتوان ستاد در استان ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها در جمع اعضای قطب های کشوری ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در قم گفت: معاونین پرورشی بازوان پرتوان ستاد در استان ها هستند.

وی با قدردانی از تلاشهای معاونان پرورشی در تحقق برنامه های ستاد همکاریها گفت؛ نیاز آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به همدیگر به صورت طرفینی بوده و هر دو دستگاه احتیاج به همکاری و همیاری بیشتر با همدیگر دارند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه همکاری‌ها از تفاهم‌نامه‌ها عبور کرده و برنامه‌های متعددی در جلسات مختلف در نظر گرفته شده است که هر کدام می تواند تحولات بسیار خوبی را به ارمغان داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ادامه به بیان برخی از برنامه های در نظر گرفته شده در ستاد همکاری‌ها پرداخت و عنوان داشت: درحال حاضر ۱۸ برنامه محوری توسط ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در مدارس کشور اجرا می شود از جمله طرح محراب به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد کشور در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان می باشد و ان شاءالله در سال تحصیلی جدید این برنامه را با جدیت با همکاری و همراهی معاونان پرورشی دنبال و حمایت خواهیم کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه «حضور» بیان داشت: این برنامه برای آشنایی بیشتر افراد و دانش آموزان با مفاخر حوزه و شناخت روش های تعلیم و تربیتی حوزه های علمیه می‌باشد و باید برای آشنایی بیشتر نسل نو با مفاخر کشور گام های موثر و بهتری برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به تصمیمات گرفته شده درباره کمیت و کیفیت طرح امین افزود: برخی سرفصل ها برای آموزش مبالغان طرح امین در غالب دوره ها برای تقویت کیفی مبلغان در نظر گرفته شده است که آشنایی با علوم تربیتی و فلسفه تربیت مدرسه ای، روانشناسی رشد ناظر به جنسیت و مقطع تحصیلی با تأکید بر مسائل کودک و نوجوان، مبانی، اهداف، اصول و روش های تربیت اسلامی، سیره تربیتی پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم السلام و روش کلاس داری از جمله این سرفصل ها می باشد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سپیده قاسمپور IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام و عرض ادب من هم مبلغ هستم و بسیار زیاد دلم میخاد وارد مجموعه طرح امین شوم اما میگویند دستور از بالا نداریم خب من و خیلیا که جامونده این طرح هستیم چکار کنیم ؟ کمی به فکر ما هم باشید و راه را برای ما باز کنید ممنونم از لطف شما