سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام جمعه دلوار

حوزه/ امام جمعه دلوار ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و تشویق بچه ها به مسجد گفت: در این روز، تبیین قداست و عظمت مسجد، تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی مکان های شریف نیز مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام عباس فریدونی امام جمعه بخش دلوار پیش از ظهر امروز در مراسمی به مناسبت روز جهانی مسجد ویژه کودکان در روستای گورک دژگاه شهرستان تنگستان ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و تشویق بچه ها به مسجد گفت: هدف از نام گذاری روز به نام روز جهانی مسجد، ارائه الگوی مناسب برای بزرگداشت روز مسجد، تبیین مطالبات و نیازهای مسجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در تعامل بین دین و دولت و نیز معرفی و قدردانی از ائمه جماعات موفق است.

وی افزود: در این روز، تبیین قداست و عظمت مسجد، تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی مکان های شریف نیز مورد توجه قرار می گیرد.

امام جمعه دلوار ابراز داشت: در فرهنگ اسلامی، احترام زیادی برای مسجد بیان شده و همگان را به تکریم و بزرگداشت این مکان و پاکیزه نگه داشتن آن توصیه کرده اند.

حجت الاسلام فریدونی اظهار داشت: نحوه بزرگداشت مساجد و چگونگی بزرگداشت و احترام به مساجد، مسئله ای است که در روایات گوناگونی به آن برمی خوریم. در گزیده ای از این آموزه های آسمانی درباره تعظیم مساجد، کارهای همچون خوشبو کردن مساجد، پوشیدن لباس های نیکو برای حضور در مسجد، خواندن دو رکعت نماز تحیت در ابتدای ورود به مسجد، باقی ماندن در مسجد پس از شنیدن صدای اذان، رعایت بهداشت مسجد، توجه به روشنایی مساجد و هر کاری که باعث رونق و آبادانی مسجد می گردد پیشنهاد شده است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ماه صفر به اسیری اهل بیت و شهادت حضرت رقیه(س) را تسلیت گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha