یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1104563
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
ذبیح‌الله کاظمی فرماندار خوی

فرماندار خوی اعلام کرد: دو موکب در شهرستان خوی برای خدمت به زوّار خارجی و تعداد دو موکب شهرستان خوی نیز در مسیر مرز تمرچین به سمت کربلا و یک موکب دیگر هم در مسیر مهران به سمت کربلا جهت خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ذبیح الله کاظمی امروز در مراسم تجلیل از خیرین و خادمین مواکب حسینی که در سالن شهرداری خوی برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا حرکت عظیم و اجتماع بین‌المللی اربعین حسینی را به سایه برده و حکومت شیعه را محدود کند .

وی ادامه داد: بحمدالله پیاده‌روی اربعین هرساله باشکوه تر از سال قبل برگزار و پرچم اسلام و تشییع با افتخار در کل جهان به اهتزاز در می آید .

فرماندار خوی پیاده‌روی اربعین را یک حرکت سیاسی خواند و گفت: امروز مصداق این جمله معروف است که" کل یوم عاشورا کل ارض کربلا" و مدتی است در چندین کشور شاهد هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان هستیم که این همان مقصود دشمنان در نشانه رفتن شیعیان از طریق حمله به قرآن کریم است و به همین خاطر اجتماع اربعین باید هر سال قوی تر و با عظمت برگزار شود .

کاظمی از سبقه مذهبی شهرستان خوی گفت و عنوان کرد: شهرستان دارالمومنین خوی از قدیم‌الایام علما و خیرین والا مقامی تقدیم جامعه نموده و اکنون نیز شاهد همراهی مساجد ، هیئات مذهبی و مردم در هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسمات ماه محرم و اربعین حسینی هستیم .

مسئول ستاد اربعین خوی تصریح کرد: طبق سالهای گذشته ، امسال نیز موکب العباس شهر ایواوغلی برای زائران خارجی خدمت رسانی خواهند نمود .

وی تصریح کرد: موکب القیله یکی دیگر از مواکب مستقر در خروجی شهر خوی می باشدکه به زواری که قصد عبور از خوی به سمت مرز تمرچین را دارند خدمت رسانی خواهد کرد.

کاظمی در پایان افزود: تعداد دو موکب شهرستان خوی نیز در مسیر مرز تمرچین به سمت کربلا و یک موکب دیگر نیز در مسیر مهران به سمت کربلا به جهت خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha