شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام قم باید در اولویت قرار بگیرد، مطرح کرد: پس از این اولویت باید به دنبال نقشه راه جدیدی برای پیشرفت و آبادانی قم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در روایات آمده است که اهل قم از اهل بیت(ع) هستند و هیچ ستم‌گری قصد خیانت به قم نمی‌کند مگر آن‌که اجلش زود فرا رسد.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع)، مطرح کرد: ایشان می‌فرمایند: دین را دژ محکمی از حکومت خود قرار بده و شکرگزاری نعمت را همواره ادامه بده.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حکومت بدون دین‌داری و شکرگزاری عاقبت خوبی ندارد، عنوان کرد: هر حکومتی که دین را فراگرفته باشد هرگز در مقابل دشمن تسلیم نخواهد شد.

وی ادامه داد: هر نعمتی که شکرگزاری، نگهبان آن باشد، هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت و این کلام، کلام ارزشمند امیرالمؤمنین(ع) است.

آیت الله حسینی بوشهری حدیث دیگری از امام باقر(ع) را مدنظر قرارداد و افزود: ایشان به عمربن‌عبدالعزیز می‌فرمایند که در را به روی مردم باز کن و حق ستم‌دیدگان را به آن‌ها بازگردان.

وی با اشاره به اینکه نباید دنبال قدرت‌گرایی بود، خاطرنشان کرد: ایشان در ادامه می‌فرمایند: از مسئولینی که دوست دارند ریاست کنند پرهیز کنید؛ سوگند به خدا که هر فردی که کفش‌ها پشت سر او به صدا در بیایند، هم خودش از بین می‌رود و هم دیگران را به هلاکت می‌رساند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه اضافه کرد: اگر فردی حق را محور فعالیت‌های خود قرار دهد، قطعا مردم او را با جان و دل خواهند پذیرفت.

وی با بیان اینکه از حقوق مردم بر حاکم این است که حاکم هرچیزی که برای خود صلاح می‌داند، باید برای مردم نیز صلاح بداند، تصریح کرد: امام موسی‌بن‌جعفر(ع) نیز می‌فرمایند: حاکم عادل به منزله پدری مهربان است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه استانداران اختیارات خوبی دارند، یادآور شد: ۳۸ مسئولیت رسمی به عنوان وظایف و اختیارات استانداران است و این مسئولیت‌ها خارج از اختیاراتی است که به واسطه مدیران دارد.

وی با بیان اینکه استاندار نماینده عالی است، ابراز کرد: پیام ما از قم به رئیس جمهور و هیئت دولت این است که قم ظرفیت بالایی دارد و این استان نباید مانند استان‌های دیگر محاسبه شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه قم به عنوان شهر اهل بیت(ع) دیده شود، بیان کرد: اگر قم را به عنوان الگو معرفی کردید، استان‌های دیگر نیز آن را می‌پذیرند.

وی افزود: هر زائری که وارد قم شد، اگر وضعیت فرهنگی و عمرانی را مانند استان خود ببیند، دیگر این استان جنبه الگویی خود را از دست خواهد داد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: مراجع و علما در شهر قم تلاش کرده‌اند نه تنها مانعی ایجاد نشود، بلکه در موارد بسیاری دستگیر مدیریت استان باشند.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم قم جهان‌ شهر نمونه و الگوی تمدنی در جهان باشد، اظهار داشت: استاندار جدید قم باید کارهای نیمه تمام را از همین امروز آغاز کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام قم باید در اولویت قرار بگیرد، مطرح کرد: پس از این اولویت باید به دنبال نقشه راه جدیدی برای پیشرفت و آبادانی قم بود.

وی با بیان اینکه باید ورودی‌ها و ساخت و سازهای قم را متناسب با حرم اهل بیت(ع) ببینیم، عنوان کرد: اقداماتی که در جهت عمران، آبادانی و اشتغال قم انجام می‌دهیم باید متناسب با محیط حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و مراجع باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha