یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رضوی

مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز گفت: بسیاری از دستگاه‌ها و از جمله آستان قدس رضوی در مرز مهران موکب‌هایی را بنا کردند و یکی از این موکب‌ها موکب امام رضا(ع) است که ۳۰۰ خادمیار طی ۲۰ روز به زوار خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، قربانعلی مصطفایی مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز در نشست خبری اعلام برنامه‌های اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر با اشاره به معرفی برخی از این برنامه‌ها اظهار کرد: هر ساله آستان قدس رضوی و شبکه خادمیاری در سراسر کشور در سطح هر استان برنامه‌هایی را در ماه صفر برگزار می‌کنند که طلیعه آن برنامه‌های ویژه اربعین است.

وی با بیان اینکه کانون‌های خدمت رضوی البرز در این ایام در محافل و مجالس حسینی فعالیت‌های گسترده‌ای دارند تصریح کرد: دو سالی است که توفیق خدمت رسانی به زائران اربعین ابا عبدالله الحسین(ع) را در نقطه صفر مرزی مهران در قالب موکب امام رضا(ع) داریم و شبکه خادمیاری استان با کسب مجوز از ستاد عتبات عالیات خدمات رسانی به زوار امام حسین(ع) را در دستور کار قرار داده است.

مصطفایی با عنوان برخی از مشکلات زائران در سال‌های گذشته و کمبود امکانات در مرز گفت: بسیاری از دستگاه‌ها و از جمله آستان قدس رضوی در مرز مهران موکب‌هایی را بنا کردند و یکی از این موکب‌ها موکب بزرگ امام رضا(ع) است که ۳۰۰ خادمیار طی ۲۰ روز به زوار خدمت رسانی می‌کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز ادامه داد: مدیریت این موکب با برادر شهیدان علافی است و ما نیز در مدیریت کانون‌های خدمت رضوی وظیفه پشتیبانی و ارسال نذورات و مایحتاج موکب را بر عهده داریم.

وی با معرفی برخی از خدمات موکب امام رضا(ع) استان البرز در مرز مهران گفت: تهیه و توزیع آب خنک، توزیع شربت و دم نوش و توزیع غذای متبرکی حضرت رضا(ع) از آشپزخانه مرکزی آستان قدس روزانه ۳ هزار پرس بین زوار اربعین و توزیع روزانه ۱۰ هزار قرص نان گرم از جمله خدمات این موکب به زوار است.

مصطفایی با اشاره به همکاری خادمیاران البرز از شهرستان‌های مختلف استان برای کمک به موکب امام رضا(ع) توضیح داد: کانون‌های خدمت رضوی در همه شهرها و شهرستان‌های استان به سهم خود نذورات نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده خود را برای موکب امام رضا(ع) با هماهنگی مدیریت ارسال می‌کنند و در همین راستا کانون محمد شهر کانتینر سردخانه برای موکب تهیه و ارسال کرده است.

وی با تاکید بر این نکته که همه ما و خادمیاران به دنبال انجام خادمی خوب به نحو احسن در محضر حضرت رضا(ع) هستیم افزود: میزان جمع آوری نذورات نقدی تاکنون ۱۲۰ میلیون تومان بوده و اقلام مورد نیاز چون زعفران و شکر و میوه به مرور به مرز مهران جهت پذیرایی از زوار اعزام می‌شود. خدمت رسانی به زوار اربعین با تاکید تولیت محترم آستان قدس تا ۱۷ شهریور حدود دو روز بعد از اربعین حسینی ادامه دارد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی البرز با معرفی برخی از برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی البرز در دهه پایانی صفر گفت: در راستای بزرگداشت سالروز شهادت امام رضا(ع) و شهادت امام حسن(ع) و رحلت پیامبر(ص) سه شب آخر ماه صفر در شهرها و مناطق استان در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های معنوی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با روز شهادت امام رضا(ع) ویژه برنامه استانی در گلزار شهدای امام زاده محمد(ص) کرج و با حضور هیئت خدام الرضا که به تازگی تاسیس شده برنامه عزاداری و حضور در دسته جات عزاداری برگزار می‌شود.

مصطفایی ادامه داد: این مراسم از ساعت ۱۶ تا اذان مغرب برگزار و برپایی موکب پذیرایی و توزیع دو هزار پرس غذای تبرکی، برپایی میزهای خدمت خادمیاران در حوزه‌های مختلف سلامت، خانواده، ایثار و شهادت و حرکت جهادی، قرائت زیارت امین الله و مداحی مداحان و سخنرانی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

ابوالفضل محرابی‌پور مدیر کانون خبر و رسانه البرز هم با دعوت از اصحاب رسانه برای مشارکت در زمینه هنری و رسانه‌ای و ترویج فرهنگ رضوی گفت: درِ کانون‌های خدمت رضوی به روی تمام هنرمندان و برنامه سازان باز است و این عزیزان می‌توانند کارنامه کاری خود را با انجام خدمت در این آستان طلایی کنند و ما نیز به نوبه خود این فرصت را فراهم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همه دوستان رسانه‌ای می‌توانند در سه حوزه خبر و نذر رسانه، یاوران رضوی و خادمیاری برای خدمت به این آستان تشرف پیدا کنند و از فرصت ویژه رسانه برای بیان ضرورت‌های جامعه بهره بگیرند.

محرابی‌پور افزود: همچنین اهالی رسانه می‌توانند در چهارشنبه‌های امام رضایی فعالیت‌های رسانه‌ای خود در قالب‌های مختلف برای ما ارسال کنند و در کشیک تخصصی رسانه به اندازه توان خود حضور داشته باشند.

یادآور می‌شود، مدیریت کانون‌های خدمت رضوی البرز برای جلب مشارکت مردمی و کمک به موکب امام رضا(ع) البرز در مرز مهران شماره کارتی را به نام این موکب اعلام کرده است:

۵۸۵۹۸۳۷۰۱۴۱۰۵۸۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha