سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی، بهت، حیرت و شگفتی بسیاری از کشورهای جهان را به همراه داشته است و امروز در این اجتماع میلیونی و کم نظیر می‌توان شاخصه‌ها و مؤلفه‌های قدرت انقلاب شیعه و جهان اسلام را به وضوح به نظاره نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه (س) که در مسجد آراسنج شهرستان بویین زهرا برگزار شد گفت: امام حسین (ع) تا قبل از روز عاشورا بارها حضرت رقیه(س) را مورد مهربانی خود قرار داده و از ایشان دلجویی کردند و در مورد آن حضرت به حضرت زینب (س) سفارش نمودند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از واقعه عاشورا، حضرت رقیه (س) به همراه حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و سایر اسرا به کوفه و سپس به شام برده شدند و در این مسیر رنج‌های بسیاری را متحمل شدند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: آن چیزی که سه‌ساله ابی‌عبدالله (س) را از دیگر شهدای کربلا متمایز کرده است، بردباری، صبر و استقامت این دختر است و ایشان را باب‌الحوائج نامیده اند و مردم نسبت به حضرت رقیه (س) ارادت خاصی دارند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به آغاز مراسم پیاده روی اربعین حسینی پرداخت و عنوان کرد: پیاده روی عظیم اربعین حسینی، بهت، حیرت و شگفتی بسیاری از کشورهای جهان را به همراه داشته است و امروز در این اجتماع میلیونی و کم نظیر می‌توان شاخصه‌ها و مؤلفه‌های قدرت شیعه و را به وضوح نظاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: این رویداد عظیم برای دشمنان پیام‌های فراوانی دارد از جمله اینکه راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت آخرالزمانی و فرامنطقه‌ای است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: راهپیمایی عظیم اربعین موجب خنثی شدن توطئه دشمنان اسلام و وحشت آمریکا و همراهانش در منطقه می‌شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha