یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حاجی ابراهیمی

حوزه / نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران گفت: مراسم اربعین پیام وحدت و یکدلی مسلمانان را به جهان صادر می کند و هر روز جهانی تر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه استان تهران ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ اربعین حسینی استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت استان برگزار شد، گفت: پیاده روی اربعین پیام وحدت و یکدلی مسلمانان را به جهان صادر می کند و علی‌رغم تلاش‌های برخی بدخواهان برای سانسور این کنگره عظیم، همان‌طور که رهبر حکیم انقلاب فرمودند، اربعین هر روز جهانی‌تر خواهد شد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه استان تهران خاطرنشان کرد: عدد ۴۰ در حوزه معرفت و عرفان عدد مقدسی به شمار می‌رود و از نگاه تاریخی این عدد کاملاً در ماجرای حضرت امام حسین(ع) ظهور پیدا می‌کند و اگر واقعه عاشورا از نگاه معرفتی بررسی شود، ورود به کربلا نقطه شروع و قیام عاشورا نقطه عطف آن و نقطه ختم و کمالش نیز اربعین است.

وی ادامه داد: زیارت اربعین امام حسین(ع) نیز دارای دو محور اصلی است که مباحث دشمن‌شناسی و امام‌شناسی دو اصل این زیارت را تشکیل می دهد، در قسمت اول این زیارت همچون زیارات دیگر سلام به پیامبران (ص) و امامان (ع) ذکر شده که این امر خود نشان‌دهنده جایگاه ویژه پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

وی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: راهپیمایی مسلمانان جهان در اربعین حسینی به عنوان یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین مراسم عزاداری مذهبی در جهان شناخته شده است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه استان تهران بیان کرد: از ابتدای شکل گیری این سفر، رهبری معظم با اشاره به احترام به قوانین کشور میزبان، تاکید مستمری بر این بعد از سفر اربعین داشتند و کار دولت و حکومت را تسهیل گری برای زائران دانستند.

وی اظهار کرد: همت بالای مسئولین در این روزها در صدور گذرنامه ها و ارائه خدمات به زائرین و مشتاقان اربعین بی نظیر است و علاوه بر رعایت قوانین کشور میزبان احترام به مرجعیت و مقلدین آنها باید سرلوحه رفتار و کردار زائرین ایرانی باشد.

وی در خاتمه از نقش قزوین در حوزه خدمت به اهل بیت(ع) یاد کرد و افزود: جایگاه ویژه قزوین در پشتیبانی مردمی و خدمت‌رسانی و تقویت موکب ها حائز اهمیت است و در کنار زیارت، بحث خدمت‌رسانی به زائران باید در اولویت باشد.

اربعین هر روز جهانی‌تر می شود

اربعین هر روز جهانی‌تر می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha