سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید حسن ربانی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی خطاب به اعضای شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی گفت: امیدوارم به فضل خدا شاهد یک حرکت چشمگیر فرهنگی، در محدوده‌ی خیابان آیت الله طالقانی باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، در نشست با اعضای شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی - تهران که در سالن جلسات حوزه نمایندگی برگزار شد، ضمن خیر مقدم به میهمانان، به آیه‌ی شریفه‌ی "وَالَّذِینَ کَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَکُنْ فِتْنَةٌ فِی الْأَرْضِ وَ فَسادٌ کَبِیرٌ" اشاره کرد و گفت: امروز ما نگاه می‌کنیم که دشمنان‌مان، کفّار، منافقین، دولت‌های استکباری و...، با همه‌ی اختلافاتی که با هم دارند، بر سر مبارزه با جمهوری اسلامی، با یکدیگر متّفق و متّحدند؛ چرا ما نباید در اهداف ارزشمند و الهی خودمان، وحدت داشته باشیم؟

وی به بیان برخی از خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی در اوج تهدیدها، تحریم‌ها و دسیسه‌های دشمن پرداخت و گفت: در چهل و چهار ساله‌ی بعد از انقلاب، بسیار مورد توطئه دشمنان واقع شدیم؛ اما به فضل خدا کار انقلاب با قدرت پیش خواهد رفت.

وی به تشریح سخن شریف امام صادق علیه‌السلام که فرمود: "رَحِمَ اللهُ عَبداً أَحْیَا أَمْرَنَا" و نیز تشکل شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی، پرداخت و افزود: بحمدالله این جمع، جمع مبارکی است؛ زیرا امام صادق علیه‌السلام اینگونه جمع‌ها را دوست دارند و برای هر کسی که به امر احیای دین می‌پردازد، دعا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی عدم توجه به تعداد اعضا و افراد را در چنین کارهای فرهنگی و با برکتی، شرط لازم دانست و گفت: شما نگاه نکنید که کم هستید، نگران نباشید، طبیعتا در ابتدای کار، کاستی‌هایی وجود دارد؛ مهم نیست که چنین اموری را کسی نبیند و  تقدیر نکند؛ ما معتقدیم خداوند هم می‌بیند، هم کمک می‌کند و هم حسنه می‌دهد. مهم این است که اخلاص باشد، اگر اخلاص بود، این کار سر منشا برکات و تحوّلات بزرگی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن ابراز خُرسندی از تشکیل این شورای فرهنگی ابراز کرد: باید دست به دست هم دهیم و همّت کنیم؛ اگر چه که ضرورت فعالیت‌های اثرگذار فرهنگی اقتضا می‌کرد که خیلی زودتر به فکر چنین تشکیلات و همکاری‌هایی می‌رسیدید؛ اما امیدوارم به فضل خدا شاهد یک حرکت چشمگیر فرهنگی، در محدوده‌ی خیابان آیت الله طالقانی باشیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر برنامه‌ریزی صحیح جهت اجرای عملیات‌ها، کارِ فرهنگی را دارای دو بُعد عنوان نمود و گفت: در حقیقت کار فرهنگی دو بُعد دارد: یکی همین ظواهر کار از قبیل نصب پرچم و بیرق، برپایی دسته‌ی عزاداری، فضاسازی‌ها، برگزاری مواکب و .... و بُعد دوم که به مراتب عمیق‌تر از اولی است، این که ارگان‌ها و سازمان‌های عضو شورا، با برنامه به صحنه بیایند و در جلسات، برنامه‌ریزی لازم انجام شود که در این صورت، موجب اثربخشی عمیق در فعالیت‌ها می‌شود.

وی، خطاب به اعضای شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی با بیان این که امروز این جمع شما خیلی ضرورت دارد، گفت: این شورا خیلی اهمیت دارد؛ لذا لازم است با یکدیگر، همدلی، همکاری و همراهی داشته باشید؛ چرا که همدلی، رمز قوّت و مایه‌ی عزّت همه‌ی ماست.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان، ضمن تقدیر و تشکر مجدد از اعضای شورا، از تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس و دبیر شورا، قدردانی کرد.

در ابتدای این نشست که با حضور حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی (معاون فرهنگی و امور جهادی حوزه نمایندگی ولی فقیه)، جناب سرهنگ مهدی‌زاده (رئیس شورای فرهنگی) و نمایندگانِ بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت نفت، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیروی انتظامی و بانک کشاورزی تشکیل شد، حجت‌الاسلام احمد قادری دبیر این شورا، گزارشی از چگونگی شکل‌گیریِ شورا و فعالیت‌های آن ارائه داد.

گفتنی است شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی - تهران به عنوان یک تشکّل مردم نهاد، از یکسال گذشته تاکنون، عملیات‌های فرهنگی - اجتماعی مختلفی را با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و نیروهای جهادی، برپا نموده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک طلبه IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    شورای فرهنگی خیابان آیت الله طالقانی چه اقدامی جالبی🤩