چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1104953
۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
پیاده روی اربعین لیبک عاشقان امام حسین علیه السلام

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه ام ابیها سلام الله علیهای شهرستان تفت، گفت: رزق حب امام حسین علیه السلام، رزق اشک، رزق تولی و تبری، رزق شفاعت ابا عبدالله الحسین(ع) و توفیق شرکت در مجالس اهل بیت علیهم السلام از نمونه رزق های معنوی ماه محرم و صفر است که باعث قرب الهی می شود.

خانم نجمه عابدینی معاون پژوهش مدرسه علمیه ام ابیها سلام الله علیها شهرستان تفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، اظهار کرد: خداوند رزق های معنوی پنهان و آشکار زیادی بر ما ارزانی داشته است که در ایامی مانند ماه محرم، این رزق ها بیشتر است.

وی، تصریح کرد: رزق حب امام حسین علیه السلام، رزق اشک، رزق تولی و تبری، رزق شفاعت ابا عبدالله الحسین(ع) و توفیق شرکت در مجالس اهل بیت علیهم السلام از نمونه رزق های معنوی ماه محرم و صفر است که باعث قرب الهی می شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ام ابیها سلام الله علیهای شهرستان تفت افزود: در کامل الزیارات آمده است: «مَنْ أَرَادَ الله بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ (ع) وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ الله بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَیْنِ (ع) وَ بُغْضَ زِیَارَتِهِ؛ حضرت امام صادق می‌فرماید:کسی که خداوند خیر او را بخواهد، در قلب او محبّت به امام حسین(ع) و علاقه به زیارت ایشان را در قلب او قرار می دهد و اگر خداوند بدیِ بنده خود را بخواهد، بغض و کینه امام حسین(ع) و زیارت ایشان را در دل او قرار می دهد.»

عابدینی ادامه داد: انسان به میزان محبت، مصیبت ولی خدا را می چشد و اگر محبت ولی خدا در دل انسان وارد شود، غوغا می کند. اگر این مصیبت آمد، خود این مصیبت در وجود انسان غوغا و انسان را نورانی می کند.

وی بیان کرد: قرب الهی از دو راه عبادت ها و بلاها امکان پذیر است که هر دو باعث رشد انسان می شود و بین عبادت ها و بلاهای ما با اولیای الهی از لحاظ میزان و نتیجه آنها مانند قطره ای در مقابل دریاست و گاهی عبادات نیاز به توبه هم دارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ام ابیها سلام الله علیهای شهرستان تفت از برگزاری نشست با عنوان «رزق های محرم» به مناسبت ماه محرم و صفر خبر داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha