دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام میرعلایی

حوزه/ دبیر کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه خوزستان توضیحاتی درباره برگزاری کرسی آزاد اندیشی تبیین اولویت های تمدّنی ۱۲ گانه ارائه داد.

حجت الاسلام میرعلائی راد دبیر کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز با اشاره به برگزاری کرسی آزاد اندیشی تبیین اولویت های تمدّنی ۱۲ گانه در مدیریت حوزه علمیه خوزستان، گفت: یکی از رسالت های حوزه های علمیه مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری، ایجاد فضا و بستر به دور از فضای رسانه ای، جو سازی و هیاهو برای کسانی است که حرف نو و جدیدی دارند و لو به تعبیر مقام معظم رهبری حرف آنها حرف شاذ و خلاف مشهورات باشد.

بیشتر بخوانید:

مسئولین حوزه کشاورزی چرا از ایده‌های موفق امام علی(ع) استفاده نمی‌کنند؟

وی افزود: مطالبه ی مقام معظم رهبری این بود که کسانی که فکر می کنند حرف تازه ای دارند بیایند و حرفشان را در جمع های علمی مطرح کنند تا حرفشان مورد نقد و بررسی توسط مجامع علمی قرار گیرد از این رو در راستای لبیک به مطالبه ی مقام معظم رهبری حوزه علمیه خوزستان برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را در دستور کار خود قرار داده و اقدام به برگزاری این کرسی ها کرده است.

دبیر کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: در همین راستا با توجه به درخواستی که مبنی بر برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان تبیین اولویت های ۱۲ گانه صورت گرفت حوزه علمیه خوزستان این بستر و فضا را مهیا کرد تا ارائه کننده محترم بتواند در یک فضای تخصصی با اساتید حوزه علمیه خوزستان دیدار کرده و مطالب خود را ارائه دهد تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام میرعلائی راد بیان داشت: طبیعتا به فراخور سنخ این جلسات حضور و ارائه ی بحث در یک جمع علمی به معنای تائید نظرات و مطالب طرح شده نیست و از سوی دیگر نیز بنا نداریم نسبت به محتواهای ارائه شده و اشکالات و انتقادات به صورت جزئی پوشش رسانه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در این کرسی، مبحثی که قرار بود توسط حجت الاسلام و المسلمین کشوری ارائه شود به تشخیص وی تغییر کرد و مبحث دیگری ارائه شد که مبحث علمی قابل استفاده ای بود و اساتید نکات و اشکالات جدی خود را نسبت به ساختار بحث در این کرسی آزاد اندیشی بیان کرده و ایشان نیز پاسخ هایی را ارائه داد.

دبیر کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: طبیعتا همان گونه که بیان کردم ما در این جلسات به دنبال شنیدن دیدگاه ها و نقد و بررسی آنها بوده و دنبال این نیستیم که بگوئیم کدام حرف درست بوده و کدام اشتباه بلکه دنبال گفتگوی علمی و طلبگی هستیم.

وی گفت: متأسفانه اشتباهی از طرف دوستان ما در بخش رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه خوزستان صورت گرفت و خبر برگزاری جلسه به اشتباه به گونه ای منتشر شد که بسیاری از عزیزان تصور کردند که مطالب ارائه شده، مورد تائید حوزه علمیه خوزستان قرار گرفته است چرا که در خبر فقط مطالب ارائه شده توسط ارائه دهنده محترم بازگو شده و اشکالات اساتید در خبر مطرح نشده بود.

حجت الاسلام میرعلائی راد ابراز داشت: با توجه به بازخوردی که توسط عزیزان به بنده صورت گرفت لازم دانستم به منظور تنویر افکار عمومی و تبیین حقایق موجود به عنوان دبیر جلسه اعلام کنم که خیر اینگونه نبوده که مطالب ارائه شده مورد تائید حوزه علمیه خوزستان قرار گرفته شده باشد و در این کرسی اساتید اشکالات جدی ای به مباحث ارائه شده بیان کردند که ما به فراخور این جلسات بنا نداشتیم اشکالات را رسانه ای کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha