شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار محمد بهرامی

حوزه/ سردار بهرامی گفت: در جنگ تبلیغی و رسانه ای باید هوشمندانه عمل کرده و همواره به دور از هرگونه انفعال و خود کم بینی، به مخاطبی فعال برای رسانه های مجازی تبدیل شویم تا بهنگام ، در این فضای بسیار حساس، اخبار کذب و شایعات را از اخبار حقیقی تشخیص داده و همواره از پذیرش و پخش آن‌ها در فضای مجازی خودداری کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد بهرامی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگنمایی مشکلات، ایجاد تنفر، القاء یاس و نا امیدی در بین مردم، کتمان موفقیت ها و دستاوردهای نظام، انتشار شایعات بی پایه و اساس، دشمن سازی، تفرقه افکنی و بازی با احساسات مردم از شگردهای عملیات روانی و رسانه ای دشمن در فضای مجازی است که لزوم درک و شناخت این فضا و شیوه های برخورد صحیح و اصولی با هجمه های معاندان و مخالفان را بیش از پیش مهم و ضروری جلوه می دهد.

وی در ادامه با تاکید بر ارتقاء سواد رسانه ای آحاد مردم گفت: سواد رسانه‌ای مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباطی متفکرانه و آگاهانه با رسانه‌ها را به ما می‌آموزد و در عین حال نگاهی دقیق، دیدگاهی نقادانه و تحلیلی نسبت به پیام‌های رسانه‌های مختلف و فناوری‌های نوین را فراهم می‌آورد .

سردار بهرامی، به تبیین مهم ترین کارکردهای آموزش سواد رسانه ای برای کاربران مختلف فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: تقویت روحیه پرسشگری، تحقیق ، پژوهش و توانایی افزایش مهارت های ارتباطی متفکرانه و آگاهانه با پیام های رسانه ای و در عین حال به وجود آوردن نگاهی دقیق، نقادانه و تحلیلی به این پیام ها از موضوعاتی است که با ارتقاء دانش سواد رسانه ای، افراد می توانند به آنها دست یابند.

وی تصریح کرد: واقعیت آن است که هدف اصلی حوزه‌ جنگ روانی، با هر کارکرد و نتیجه‌ای، تمرکز بر مفهوم تحریف واقعیت است، البته تحریف واقعیت در جنگ روانی به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود ، رسانه های معاند همواره سعی می کنند که با حق جلوه دادن یک پیام دروغ در بستر ترفند های نابهنجار جهان رسانه ، نقش شوم خود را در جامعه هدف به مرحله اجرا رسانده و تبلیغات رسانه ای را در راستای منافع خود هدایت کنند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور تصریح کرد : در نا آرامی های اخیر به خوبی مشخص شد که یکی از عوامل اصلی این پدیده عدم سواد رسانه ای در جامعه بویژه در بین نسل جوان ما بود و متأسفانه رسانه های اجتماعی در ایران غالبا به جای اینکه رسانه ای برای افزایش آگاهی و خلق ارزش ها در جامعه باشند صرفا بعد سرگرمی را مبنا قرار می دهند و برای توسعه فکر، توسعه فردی، توسعه کسب و کار و توسعه روابط اثر بخش کمتر بهایی قایل می شوند و این آن چیزی است که دشمن به دنبال آن است .

سردار بهرامی، ضرورت روشنگری در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانگان را نیز مورد تبیین قرار داد و اظهار داشت: این واقعیتی است که آرمان‌های انقلاب اسلامی، همواره در تعارض با منافع استعمار و استکبار جهانی بوده و دشمنان این مرز و بوم با برنامه ریزی‌های مکرر، قصد براندازی نظام اسلامی و زمینه سازی برای دستیابی به منافع خود را داشته‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند«فضای مجازی میدان مبارزه بوده ، هست و خواهد بود ، فقط شکل و نوع آن تفاوت پیدا کرده است و این فضا به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است»، افزود : منابع مختلفی در فضای مجازی وجود دارد که به تولید محتوای جذاب و هیجان انگیز می‌پردازند. قطعا تمام این محتواها بصورت رایگان و صرفا در جهت آگاهی بخشی تولید نشده است به عبارت دیگر، بخش بزرگی از محتوای موجود در اینترنت در جهت شکل‌دهی و تربیت نیروی تحت امر نظام سرمایه‌داری در جهان حقیقی تولید شده‌اند.

وی در ادامه ضمن یادآوری اینکه ملت ایران اسلامی به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می شوند، خاطر نشان کرد: از مدت ها قبل جنگ ترکیبی بدخواهان این نظام مقدس ، با استفاده از تمام توان رسانه ای برای مایوس کردن مردم و عدم حضور آنان شروع شده است اما این بصیرت مردم است که همانند گذشته تمام معادلات دشمنان را برهم خواهد زد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پایان با تأکید به نگاه گزینش شده رسانه های مجازی در جهان امروزی بیان کرد : بر اساس اصول بنیادی سواد رسانه‌ای، ما باید در هنگام مشاهده هرگونه خبر و تبلیغی در بستر فضای مجازی، هوشمندانه عمل کرده و همواره به دور از هرگونه انفعال و خود کم بینی، به مخاطبی فعال برای رسانه های مجازی تبدیل شویم تا بهنگام ، در این فضای بسیار حساس، اخبار کذب و شایعات را از اخبار حقیقی تشخیص داده و همواره از پذیرش و پخش آن‌ها در فضای مجازی خودداری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha