جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
فاطمیه نجف آباد

حوزه/ کارگاه آشنایی با تاریخ یهود، صهیونیسم و جریان نفوذ آن در مسیحیت و اسلام در مدرسه علمیه فاطمیه (س) نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، رضا یزدانی استاد فرق و ادیان مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه(س) نجف آباد به ضرورت شناخت دین یهود، نفوذ و سلطه آن در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: فهم ما نسبت به دین بایستی اصلاح شود، اگر شما می‌خواهید اسلام شناسی داشته باشید یکی از موضوعات جدی بحث تاریخ تشیع و تاریخ اسلام است.

وی ادامه داد: تاریخ اسلام در دامن تاریخ مسیحیت بزرگ شده و مسیحیت در دامن تاریخ یهود، پس آشنایی با تاریخ یهود از ضروریات دین پژوهی است.

یزدانی پس از معرفی مراحل و ادوار پیش آمده در دین یهود و مسیحیت و تغییراتی که این ادیان در طی اعصار مختلف پیدا کردند به نفوذ یهودیت در شریعت مسیح و اسلام پرداخت.

وی در معرفی صهیونیسم گفت: مرکز حکومت داود و سلیمان در کنار کوهی به نام صهیون بود. صهیونیسم کسانی بودند که قائل به بازگشت قدرت به یهودیان از نیل تا فرات بودند.

یزدانی با اشاره به صهیونیسم فرهنگی گفت: یهودیان همواره در تاریخ منتظر ظهور مسیحایی از نسل داود بودند که باید از طرف خداوند بیاید و دولت الهی را در زمین احیا کند. پایه گذار تفکرات لیبرال و مدرن موسی مندلسون بود که تفکر قومی و نژادی را بیان کرد.

وی درباره صهیونیسم سیاسی گفت: تشکیل دولت یهودی در فلسطین و اندیشه داشتن سرزمین و دولت مستقل یهودی رشد یافت و روزنامه نگار تئودور هرنزل با نوشتن کتاب دولت یهودی این اندیشه را باور ساخت.

یزدانی در مورد صهیونیسم اقتصادی گفت: یکی دیگر از مسائل مهم یهود بحث اقتصاد و تصاحب منابع اقتصادی جهان بود به شهادت رساندن مسیحی زاده شیعه، ادواردو آنیلی که وارث کارخانه هایی همچون شرکت ماشین سازی فیات و تصاحب آن اموال به نفع یهود نمونه کوچکی از کار یهود بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha