دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدرسه علمیه آباده

حوزه/مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) آباده تحت اشراف حجت الاسلام موسوی خراسانی امام جمعه این شهرستان در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد، اما تشکیل دروس و ورود طلاب به این مدرسه از سال ۱۳۷۸ رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) آباده تحت اشراف حجت الاسلام موسوی خراسانی امام جمعه این شهرستان در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد، اما تشکیل دروس و ورود طلاب به این مدرسه از سال ۱۳۷۸ رقم خورد.

این مدرسه از سال ۱۳۷۸ تا کنون در سه سطح تحصیلی فعالیت کرده و بسیاری از افراد موفق در شئون مختلف روحانیت مانند تدریس، تبلیغ، امامت جمعه، مدیریت مدرسه علمیه و ریاست ادارات مختلف در این مدرسه، دروس سطح را به اتمام رسانده‌اند.

از امتیازات این مدرسه، حضور طلاب و اساتید فعال در عرصه تبلیغ و تدریس است که این امر منحصر در حیطه مدرسه نمی‌باشد و در سطح دانشگاه‌ها و مدارس شهرستان نیز جریان دارد.

از دیگر ویژگی‌های این مدرسه، موقعیت جغرافیایی آن و واقع شدن آن در مرکز شهر و مجاورت واحدهای مسکونی طلاب با مدرسه است که رفت و آمد طلاب و اساتید را در کمترین زمان ممکن تسهیل می‌کند.

در سال‌های گذشته با همکاری خوبی که بین نهادهای مسئول در شهرستان و مدرسه علمیه شکل گرفته است، شاهد حضور پرشور طلاب و اساتید در مدارس و مساجد و ادارات بودیم که همه روزه جهت اقامه نماز جماعت و برپایی مراسم مذهبی در این مراکز حضور می‌یابند.

برنامه‌های فرهنگی و اردویی هر سال به تناسب فصل و نیاز طلاب برگزار می‌گردد، این مرکز علمی، در چند سال گذشته پذیرای مشتاقان تحصیل علوم دینی از نقاط مختلف کشور و از استان‌های بعضاً دور از مرکز، بوده و حس برادری که بین طلاب این حوزه شکل گرفته تا سالیان سال پس از اتمام تحصیل یا جدا شدن از این جمع، در دل طلاب باقی مانده است.

حضور اساتید مجرب که سابقه تدریس بیش از بیست سال دارند در کنار اساتید جوانی که در ابتدای مسیر پر برکت تدریس هستند، ترکیب خوبی از طراوت و تجربه را به ارمغان آورده است. این اساتید در خلال دروس، در جلساتی با حضور طلاب به بحث از مسائل عقیدتی و فقهی جدید می‌پردازند که در نوع خود می‌تواند برای رشد و تعالی روح پژوهشی طلاب مؤثر باشد.

ویژگی ممتاز این مجموعه آن است که غالب اساتید آن، از محصلین سال‌های گذشته همین مدرسه بوده‌اند و پس از اتمام تحصیل در همین مرکز مشغول به فعالیت شده‌اند.

ضمنا کتابخانه بزرگ مدرسه با بیش از بیست هزار جلد کتاب و طبقه بندی بر اساس به‌روز ترین معیارهای کتابداری برای استفاده طلاب و اساتید در دسترس می‌باشد، این مدرسه در سال تحصیلی پیش رو برنامه‌های جدید تربیتی و علمی مانند برگزاری مباحثات کاربردی، معرفی کتاب، دوره‌های آموزش قرائت و حفظ قرآن، اردوهای زیارتی و علمی دارد که علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری مراجعه نموده یا با شماره تماس ۰۹۳۶۹۲۸۸۹۱۱ تماس حاصل نمایند.

گزارش: حجت کهیاری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجتبی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    0 0
    خدا حفظ کند حاج آقای موسوی خراسانی را،بنده با اینکه طلبه حوزه ایشان نبودم و در حوزه دیگر آباده تحصیل می کردم ولی بخاطر منش و شخصیت بی نظیر ایشان ارادت و علاقه خاصی به ایشان داشتم.و مسلما پیشرفت این حوزه مقدس تاثیر پذیرفته از انفاس الهی این مرد است.