چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اربعین

حوزه/ قاسم سلمان العبودی کارشناس عراقی گفت: استکبار جهانی از زیاد شدن میلیونی جمعیت به سمت کربلا هراسناک است، لذا عمدا با ترویج انحرافات جنسی و دیگر مفاسد، سلاح‌های تخریب رفتاری را برای جوامع اسلامی بکارگیری کرده است.

قاسم سلمان العبودی تحلیلگر عراقی با اشاره به نتایج و فوائد زیارت اربعین حسینی در گفت‌وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه اظهار کرد: مهمترین فایده زیارت اربعین حسینی یاری عملی عملیات بازسازی بنای ذات انسانی مسلمانان و بازگرداندن جهت قبله نما به سوی نهضت حسینی و تبدیل آن به نقشه راهی در جهت مبارزه با استکبار جهانی و بنی امیه جدید است که جز شر محض برای امت اسلامی چیزی نمی‌خواهند.

وی ادامه داد: از این رو زیارت اربعین حسینی را خندقی در مبارزه علیه روش‌های غربی و قدرت نرمی که علیه فرد و خانواده و کل امت اسلام به کار گرفتند می‌دانیم؛ جنگ نرمی که از طریق نشر اصطلاحات و انحطاط اخلاقی و روش های مختلف دیگر است.

العبودی با اشاره به سایر آثار و نتایج زیارت اربعین حسینی گفت: اثر دیگر این زیارت میلیونی که هر ساله ثابت است، عبارت است از همگرایی و وحدت آشکار بین فرزندان امت اسلامی با وجود تفاوت در روش‌ها و ملیت‌ها است.

وی تصریح کرد: همچنین بارور سازی فکری و بیداری عاشورایی مهم‌ترین روش در ایجاد وحدت اسلامی و مقابله با چالش‌های بزرگی است که محافل غربی علیه اسلام و مسلمانان طراحی می‌کنند.

کارشناس عراقی با اشاره به ورود ملیت‌های مختلف و غیر شیعه به مراسم اربعین حسینی در سال‌های اخیر گفت: دیدیم که چگونه برخی از ملت‌های مسلمان غیر شیعه به خط حسینی پیوستند، به این دلیل که عزت اسلام در حرکت زیارت اربعین به کربلا تجسم یافته و به رویارویی با دشمنان اسلام منجر شده به طوری که جهان را متحیر کرد و فلسطین نمونه زنده آن است.

العبودی با معرفی برخی از خدعه‌های دشمن در کشورهای اسلامی برای انحراف افکار جوانان از مسیر اسلام و خط حسینی توضیح داد: دشمن استکبار جهانی از زیاد شدن میلیونی جمعیت به سمت کربلا هراسناک است، لذا عمدا با ترویج انحرافات جنسی و دیگر مفاسد، سلاح‌های تخریب رفتاری را برای جوامع اسلامی اختراع کرده است. خطرناک ترین توطئه دشمن، موضوع مسائل جنسیتی است که در جوامع اسلامی برای تنزل حیثیت خانواده مسلمان ترویج شده و متأسفانه برخی از محافل اسلامی فریب این خدعه بزرگ را خورده‌اند.

جهاد تبیین مهمترین ابزار مقابله با توطئه‌های دشمن است

این کارشناس عراقی با معرفی راه‌های مبارزه با توطئه دشمنان اسلام در شرایط کنونی تصریح کرد: امروز شاهدیم که جهاد تبیین و ورود به خندق رویارویی فکری بین فرزندان امت اسلامی با دشمنان اسلام یکی از مهمترین ابزارهای مقابله با دشمن است و زیارت اربعین و افزایش تدارکات آن خاری در چشم دشمن و نگرانی همیشگی ادارات اطلاعات آنها است .

وی در پایان گفت: هر چه تعداد مردمی که به سوی کربلای حسینی می‌روند بیشتر شود، نقشه‌های دشمن برای هدف قرار دادن امت اسلامی بیشتر می‌شود. بنابراین زائرینی که به کربلا می‌آیند باید انقلاب امام حسین(علیه السلام) را در ابعاد مختلف آن درک کنند تا راه دشمن را مسدود کنند.

گفت‌وگو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha