سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمد حاج ابوالقاسم دولابی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: کسی که در راه امام حسین علیه السلام پیاده روی می کند قطعا مورد عنایت خاص خداست لذا شایسته است تمام شئون زندگی اش برای خدا باشد، همان گونه که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله اینگونه بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی در سخنرانی معارفی در جمع زائرین سیدالشهدا علیه السلام که در موکب آستان قدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها برگزار شد، به تبیین اهمیت زیست مومنانه پرداخت و با اشاره به اهمیت و جایگاه اربعین در معارف اسلامی گفت: توفیق شرکت در پیاده روی عظیم اربعین یک نعمت بزرگ خداست و می طلبد که شما زوار عزیز شکر این نعمت پیاده روی را بجا بیاورید.

وی افزود: ورود در لباس عزای امام حسین علیه السلام سزای شکر خداوند است و در سجده زیارت عاشورا نیز به این شکر اشاره شده است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: خیلی ها در این وادی نیستند، خیلی ها وقتی این پیاده روی را می بییند می پرسند که اینها دنبال چی هستند؟ چون درکی از عظمت و جایگاه این واقعه بزرگ ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان ساخت: طبق روایات تمام خوبی ها در خانه امام حسین علیه السلام است و اگر خدای متعال خوبی کسی را بخواهد محبت امام حسین علیه السلام را درقلب او می اندازد.

این سخنران حوزوی ابراز داشت: شما زوار از خدای متعال توفیق شرکت در این پیاده روی را خواستید و خداوند متعال نیز به شما این نعمت گرانبها را داده است پس قدردان باشید.

وی گفت: یکی از جامع ترین دعاها ” اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد” می باشد، سوالی که مطرح هست این است که ویژگی زندگی پیامبر و آل او چیست که در دعا از خدا می خواهیم؟ آیا تنها غذا و مرکب ما شبیه آنان باشد کافیست؟ ویژگی های این سبک زندگی چیست؟

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه گفت: اولین ویژگی آنها این بود که همه زندگی آنان برای خدا بود،آن حضرات معصوم خدا محوری داشتند، نمازشان برای خدا بود، همه مناسک دینی آنها و لحظه لحظه زندگی آنان برای خدا بود.

وی افزود: وقتی کسی همه مراحل و لحظات زندگی اش برای خدا بود قطعا مرگش نیز همانگونه خواهد بود، نماز مهم ترین جلوه ارتباط انسان با خداست که طبق روایت اگر پذیرفته شد سایر اعمال نیز پذیرفته می شود و اگر پذیرفته نشود سایر عبادات نیز پذیرفته نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تاکید کرد: باید ببینیم نماز امام حسین و امیرالمومنین علیهم السلام چگونه بوده؟ زائر امام حسین علیه السلام نیز باید همانند آنان بیش از هرچیزی به نماز خود اهمیت دهد.

وی گفت: مناسک یعنی هر آنچه که به دین مربوط می شود، پیاده روی اربعین و نماز و روزه و جهاد و زکات همه مناسک دینیست که تنها باید برای خدای متعال باشد، کسی که در راه امام حسین علیه السلام پیاده روی می کند قطعا مورد عنایت خاص خداست لذا شایسته است تمام شئون زندگی اش برای خدا باشد، همان گونه که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم اینگونه بودند.

وی گفت: پیاده روی اربعین تمرین اخلاص برای خدا و عبودیت است، اگر شما زوار گرامی غذا می خورید، استراحت می کنید همه برای رسیدن به سیدالشهداست، غذایی که می خورید باید تبدیل به نشاط و انرژی برای پیمودن این مسیر پیاده روی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم افزود: طبق معارف دینی دشمنان اسلام باید مورد خشم ما باشند چرا که آنان مورد خشم خدای متعال هستند و دوستان خدای متعال مورد محبت و عنایت ما باشند چرا که آنان مورد محبت خداوند متعال هستند.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر کسی همه شئون زندگیش برای خدا بود قطعا مرگ او نیز در راه خدا خواهد بود و این حقیقت را شهدا به ما نشان دادند چرا که آنان مرگشان نیر برای خدا بود.

سخنران این مراسم با اشاره به فضیلت جان باختن در راه زیارت امام حسین علیه السلام گفت: زائر امام حسین علیه السلام که ملک الموت به سراغ او بیایید و از دنیا رود، فرشتگان الهی او را تشییع می کنند و مورد عنایت خاص خدای متعال است.

وی در پایان تاکید کرد: درود خدا بر همه شهدای مدافع حرم به ویژه حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش که این امنیت مسیر مرهون تلاش های آنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha