یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راشد

حوزه/ دکتر راشد الراشد فعال سیاسی بحرینی طی یادداشتی نوشت: این راهپیمایی مؤمنانه پیروزی‌های عظیمی را محقق کرده و تمام نقشه‌های شیطانی در جهت ترویج رذالت، فساد، الحاد و انحطاط و نابودی تمدن انسانی ما را خنثی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در آستانه اربعین حسینی دکتر راشد الراشد فعال سیاسی بحرینی یادداشتی اختصاصی با محوریت آثار و فوائد زیارت اربعین حسینی و توطئه‌های دشمنان علیه زیارت اربعین حسینی برای خبرگزاری حوزه به رشته تحریر در آورده است.

متن ترجمه این یادداشت به شرح زیر است:

زیارت اربعین حسینی فوائد بسیار و متعددی دارد و این آثار و فوائد تنها در سطح جهان اسلام، امت اسلامی و افرادی که در این مراسم و زیارت معنوی و مبارک مشارکت می‌کنند، خلاصه نمی‌شود، بلکه آثار و فوائد آن برتر از زمان و مکانی است که در آن این زیارت عظیم انجام می‌شود.

مهمترین فایده‌ای که می‌توان از این زیارت عظیم و برجسته فهمید پرده برداشتن از حقیقت توجه انسان به سمت ایمان به خدای متعال و احیای شعائر دینی و بازگشت به دین است. پس از آن که بشریت از اندیشه‌های انسانی ناشی از هوی و هوس خسته شد، پیام وحدت انسانی و جهانی اسلام بر تمام جهانیان و تمام انسان‌ها و تمدن بشری در بعد عملی و اجرایی آشکار شد.

این زیارت عظیم تمام مرزهای جغرافیایی و مرزهای مصنوعی روانی بین بشریت و گروه‌ها ، اقوام و نژادها و تمام نظام‌های غیر ارزشی و عقب مانده و موارد دیگر از ارزش‌های پراکنده و ناپسند را از بین می‌برد. در سایه و پناه این راهپیمایی عبادی هر انسانی در این مسیر در همه چیز و در همه ارزش‌های اخلاقی و از نظر انسانیت و کرامت انسانی مساوی است، در این راهپیمایی عظیم اربعین صف طولانی کشیده شده اعم از غنی و فقیر، استاد و دانشجو، کارگر و مهندس، استاد دانشگاه، دانشمندان علم فیزیک و شیمی و از تمام ملیت‌ها کسانی که از هر منطقه دور و نزدیکی برای شرکت در این مراسم بزرگ بدون توجه به تبلیغات گمراه کننده و بدون دعوت خاص برای دریافت اعتبار و مناصب دروغین دنیوی به کربلا روی آوردند.

همه در زیارت اربعین و در این گردهمایی از نظر ارزش و منزلت و رتبه و مقام با هم برابرند، در واقع همه دنبال اطاعت خداوند متعال هستند و تحت یک ارزش اخلاقی حرکت می‌کنند و آن تلاش برای جلب رضایت خداوند متعال، اطاعت از او و یگانه دانستن خداوند است و این مهم ترین فایده‌ای است که از زیارت اربعین به وضوح می‌توان تشخیص داد.

زیارت اربعین فرصتی برای سودجویان و منفعت طلبان نگذاشته همچنان که این زیارت نیازی به تبلیغات رسانه‌های گمراه کننده برای پرستش بت‌های بشری دست ساز دولت های استبدادگر و طغیان گر ندارد. بلکه این زیارت عظیم در واقعیت حقیقی و عملی تجسم یافته و تمام مشارکت کنندگان در این مناسبت از فیوضات جاری شده بدون تفاوت و تبعیضی در این راه به طور مساوی بهره‌مند می‌شوند و در این راهپیمایی شاخص و واضح به سوی خداوند در راه تحقق رضا و طاعتش و حسن عبادت به دور از طاغوت و ظلم حرکت می‌کنند.

این زیارت عظیم در واقعیتی تجسم یافته که تمام مرزهای جغرافیایی که فرزندان آدم بین انسان‌ها ایجاد کردند از بین برده و همچنین تمام اختلافات روحی و روانی که به دست استکبار جهانی و اشغالگران و استعمارگران در گذشته برای تسلط آسان بر ملت‌ها ایجاد کردند، از بین برده است.

در واقعیت در این زیارت تمام انسان‌ها مساوی هستند و بین هیچ کس اعم از غنی و فقیر بزرگ و کوچک رئیس و مرئوس تفاوتی نیست و همگان در مسیر تعالی ارزش‌های نیک و فضیلت و مبارزه با گرایش های خودخواهانه و مفسدان و منحرفین قدم بر می‌دارند.

زیارت اربعین تجسمی واقع بینانه و عملی بر روی زمین است که بیانگر امکان همزیستی بین بشریت بر اساس پرستش خداوند و ارزش‌های خیر و فضیلت است. در این زیارت عظیم یکپارچگی و وحدت تجسم یافته و مثالی زنده است که امکان هم زیستی بین انسان‌ها در جوامع بشری وجود دارد و این یک صورت عملی از امکان رسیدن به تمدن انسانی ما است و از آنجا که تمام ارزش‌های جاهلی و مصنوعی که بین فرزندان بشر جدایی انداخته و بر اساس ارزش های تقوا خیر فضیلت نیست بلکه بر اساس نژاد و رنگ و اختلافات قومی و عرقی است در این زیارت اربعین از بین می رود. زیارت اربعین ثابت می کند که بدون هیچ شکی به شکل واضح و صریح و آشکار انسان‌ها می‌توانند متحد شوند و می‌شود تمام تفاوت‌های نژادی و عرقی مختلف در برابر وحدت اخلاقی بشری به سوی حکومت دین و تحقق رضای خالق از بین برود.

با تماشای میلیون‌ها جمعیت و این سیل انسانی با ملیت‌ها و قومیت‌ها و نژادهای مختلف طبیعی است که استکبار جهانی که خواهان تداوم تسلط بر ملت‌ها و ثروت‌های آنها است تحریک شود. بنابراین این بسیج میلیونی در زیارت اربعین حسینی یک پیروزی چشمگیر و آشکار برای تمدن اسلامی است. صحنه زیارت اربعین با این عظمت با این دل ها و قلوب پاک و با این جایگاه والا، استکبار و سلطه گران را به جنون می کشاند تا اقدام به طراحی توطئه‌هایی کنند و ظاهر این راهپیمایی عظیم را با هر وسلیه بی شرمانه و نامشروع خدشه دار کنند تا از این طریق با این راهپیمایی که دستاوردش پیروزی ارزش های آسمانی بر ارزش های زمینی در تمدن انسانی ما است، مبارزه کنند.

این پدیده تاریخی بی‌سابقه که هر سال تکرار و تکثیر می‌شود، همه پروژه‌ها و طرح‌های چندپاره‌ سازی و تخریب ارزش‌ها و اخلاقیات آنان را در جامعه انسانی ما نابود کرده است. وقتی مؤمنان از گوشه و کنار زمین گرد هم می آیند، با مشارکت و حضور فعال خود به درگاه خداوند متعال متوسل می شوند تا ارزش های دین و اعتقاد را احیا کنند. این برای دشمنان کافی است تا بخواهند هر آنچه از امکانات عظیم که در اختیار دارند برای ضربه زدن به دین و ارزش های اخلاقی متعالی به کار بگیرند و آن را نابود کنند.

آنها مبالغ هنگفت و بودجه‌های عظیمی را برای ترویج الحاد، اشاعه ارزش های رذیله، انحراف و انحطاط در جوامع بشری و آلوده کردن تمدن انسانی ما صرف می‌کنند. این راهپیمایی مومنانه پیروزی‌های عظیمی را محقق کرده و تمام نقشه‌های شیطانی در جهت ترویج رذالت، فساد، الحاد و انحطاط و نابودی تمدن انسانی ما را خنثی کرده است.

میلیون‌ها نفر به‌ رغم تمام توطئه‌هایی که با هدف از بین بردن یا حداقل محدود کردن این راهپیمایی صورت می‌گیرد، به سوی آسمان حرکت می‌کنند و هر سال به طور چشمگیری این جمعیت گسترش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha