شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی فقیه در استان ایلام

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار گفت: عاشورا مقطعی از زمان است که مردم در فراموشی و خواب بودند که امام خود را نشناختند، اما اربعین زمان آگاهی بخشی و بیداری مردم است و خروجی این آگاهی بخشی، یاری امام زمان دوره خودشان است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام ، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی‌تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام با بیان این که اربعین حلقه وصل عاشورا و ظهور است، گفت: امام حسین(ع) در مقطعی از زمان قرار می گیرد که مردم مغلوب تبلیغات دشمن و قدرتمندی دشمن می شوند و دشمن می تواند در این فضا با جنگ فرهنگی موفق شود توسط مسلمانان امام مسلمین را مظلومانه به شهادت برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: امام باقر (ع) فلسفه شهادت امام حسین (ع) را آگاهی بخشی به بندگان خدا و نجات دادن آنان از سردرگمی می فرمایند. در زیارت اربعین می خوانیم که امام حسین (ع) جان خود را برای خدا فدا کرد تا بندگانش را از نادانی و سردرگمی نجات دهد. خون امام حسین(ع) سبب آگاهی بخشی جامعه است که در این راه حضرت زینب(س) و اسرای کربلا به خوبی توانستند این نقش آگاهی بخشی را ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار عنوان کرد: عاشورا مقطعی از زمان است که مردم در فراموشی و خواب بودند که امام خود را نشناختند، اما اربعین زمان آگاهی بخشی و بیداری مردم است و خروجی این آگاهی بخشی، یاری امام زمان دوره خودشان است .

وی افزود: فرصت اربعین یک فرصت طلایی است؛ دغدغه تأمین اسکان، غذا، درمان و امنیت زائر مقدمه آگاهی بخشی به زائر است.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: اگر ما توانستیم به عنوان یک مُبَلغ این آگاهی افزایی درست را برای زائر انجام دهیم به طوری که زائر صادقانه به امام زمان(عج) عرض کند و با معرفت به زیارت امام حسین (ع) برود آن زمان است که توانستیم در اربعین کار فرهنگی خود را به درستی انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: زیارت با معرفت ارزشمند است، هرچند همین حضور با آن همه مشقت نیز خودش در دنیا پیامد دارد.

وی در پایان اظهار کرد: اگر با همت و کار فرهنگی تلاش شود که زائر با معرفت بیشتر نسبت به امام زمان (عج) و امام حسین (ع) به زیارت برود این زیارت ارزشمندتر است و باعث می شود که زائر مُبَلغ ظهور و سنگربانی در مقابل جنگ ترکیبی دشمن شود.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha