شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ذوالنوری نهاوند

حوزه / نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه هر جا پیشرفت کرده‌ایم، ارزش‌های انقلاب، روحیه و تفکر بسیجی و ولایتمداری حاکم بوده، گفت: دشمن جرأت تعرض به خاک کشور را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز در یادواره شهید قدوسی اولین دادستان انقلاب، در جمع مردم نهاوند، با بیان اینکه دشمنان انقلاب از ابتدا در پی ضربه زدن به انقلاب نوپای اسلامی بودند و در حوادث مختلف شخصیت‌های مبارز و عالمی چون شهید قدوسی را به شهادت رسیدند، اظهار داشت: دشمنان، عالمان و شخصیت‌های برجسته‌ای چون شهید قدوسی، بهشتی، مطهری، رجایی و باهنر و شهید حیدری را که در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند را ترور کروند تا به گمان خودشان حرکت انقلاب را متوقف کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهید قدوسی از محورهای اصلی تحول در حوزه علمیه بود و از ابتدا در خط مبارزه و یار صدیق امام خمینی(ره) و مکتب اسلامی بود، گفت: شهید قدوسی را باید مبارزی انقلابی که دارای شخصیتی متفکر و دغدغه‌مند بود معرفی کرد و روحانی که تربیت رزمنده و مبارز را در دستور کار خود داشت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه شهید قدوسی از تأسیس کنندگان مدرسه حقانی بود، یادآور شد: این شهید والامقام برای انقلاب کادرسازی کرد و مدیرانی انقلابی و مومن را پرورش داد و لذا منشا خدمات بسیار زیادی بود.

وی به دوران حضور شهید قدوسی به عنوان دادستان انقلاب اشاره کرد و گفت: در زمانی که با انواع دشمنی‌ها، نفوذ و مشکلات مختلف در کشور روبرو بودیم شهید قدوسی وارد میدان خدمت به عنوان دادستان شد و با نظم و مدیریت اوضاع را کنترل کرد و باید گفت که در این ماموریت نیز موفق بود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، با تأکید بر اینکه رعایت تقوا و توجه به تقوا در هر شرایطی از ویژگی‌های بارز شهید قدوسی بود، اظهار کرد: علیرغم همه مشکلات اما شهید قدوسی نسبت به رعایت تقوا حساس بود تا جایی که حضرت امام خمینی(ره) در پیامی که به مناسبت شهادت این شهید والا مقام صادر کردند، بر تقوای وی تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه در عرصه تربیت فرزندان نیز باید از شهید قدوسی به عنوان پدری نمونه یاد کرد، یادآور شد: شهید قدوسی همچنان که در سنگر انقلاب خدمت می‌کرد فرزندش در جبهه‌های جنگ حضوری فعال داشت و در آخر نیز به شهادت رسید.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، کادرسازی و پرورش مدیران انقلابی و مومن برای آینده انقلاب اسلامی را از فعالیت‌های مهم و اثرگذار شهید قدوسی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیازمند ترویج روحیه انقلابی‌گری و نظام‌سازی شهید قدوسی در جامعه هستیم.

وی افزود: شهید قدوسی پرورش یافته مکتب امام(ره) بود و لذا ولایتمداری او باید برای همه ما الگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، در ادامه به نقشه‌های دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند این طور القا کنند که ما نمی‌توانیم پیشرفت کنیم و لذا به دنبال آن هستند که در ذهن جوان ایرانی بگویند، انقلاب اسلامی توان حل مشکلات را ندارد و برای تحقق این اهداف پلیدشان از ابزارهای رسانه‌ای و هجمه‌های همه جانبه در فضای مجازی و حقیقی استفاده می‌کنند.

وی راه حل عبور از مشکلات را کار جهادی و انقلابی عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از مشکلات که به تحریم ارتباط ندارد، به راحتی قابل حل است و نیازمند تلاش مدیران و ترویج روحیه جهادی و انقلابی در بین مدیران هستیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه صاحبان تریبون پیشرفت‌های کشور را برای مردم تبیین کنند، اظهار کرد: در مقایسه با گذشته در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های بسیاری بوده‌ و هستیم و لازم است تا آنها برای مردم گفته شود.

وی تصریح کرد: البته مشکلاتی هم داریم ولی روند کلی کشور روبه جلو بوده، اما دشمنان فقط می‌خواهند تا معضلات و کمبودها گفته شود و نسبت به بیان پیشرفت‌ها سکوت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، با بیان اینکه امروز به سطحی از بازدارندگی رسیده‌ایم که دشمن جرأت تعرض به خاک کشور را ندارد، خاطرنشان کرد: در عرصه‌های مختلف پزشکی، هسته‌ای، موشکی و پهبادی می‌بینیم که چه پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دنیا از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی با وجود شرایط تحریم متحیر است، گفت: این پشرفت‌ها توسط فرزندان انقلابی این آب و خاک محقق شده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه هر جا پیشرفت کرده‌ایم، ارزش‌های انقلاب، روحیه و تفکر بسیجی و ولایتمداری حاکم بوده، خاطرنشان کرد: امروز نیز راه درمان کشور، اتکا به ارزش‌های انقلابی و پیروی از ولایت فقیه است.

وی یادآور شد: هر جا به این روحیه انقلابی و بسیجی توسل و عمل کردیم، پیشرفت کردیم و در جاهایی که موفق نبودیم از این روحیه فاصله گرفته‌ایم.

راه حل عبور از مشکلات اتکا به ارزش‌های انقلابی و پیروی از ولایت فقیه است

راه حل عبور از مشکلات اتکا به ارزش‌های انقلابی و پیروی از ولایت فقیه است

راه حل عبور از مشکلات اتکا به ارزش‌های انقلابی و پیروی از ولایت فقیه است

راه حل عبور از مشکلات اتکا به ارزش‌های انقلابی و پیروی از ولایت فقیه است

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha