شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در کرج

حوزه/ سازمان بسیج طلاب استان قم در پی زیر سوال بردن حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم در پی زیر سوال بردن حرکت عظیم و مردمی پیاده روی اربعین حسینی ار طرف بعضی عناصر داخلی معاند بیانیه صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

یک‌بار دیگر نام حسین(ع) این زنده همیشه تاریخ در دنیا طنین‌انداز شد، نامی که حاکمان جور او را در سال شصت و یک هجری به شهادت رساندند و به خیال باطل خویش می‌اندیشیدند که خاموش شود. اما در سرزمین کربلا حیات جاودانه یافت و پس از آن هر انقلابی که به اسم آزادی‌خواهی، ظلم‌ستیزی، مقاومت و بیداری رقم خورد بی‌شک الهام گرفته از قیام خونین عاشوراست و عاشورا امتداد خط سرخ شهادت شد.

برگزاری پیاده‌روی زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) و پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی(ع) که بیانیه جهانی حمایت از مظلومان و یک پیام اسلامی برای تحول در جهان است؛ تأکید می‌کند که از بالقوه به بالفعل کردن روح مقاومت باید از دستاوردهای مراسم باشکوه اربعین باشد تا ان‌شاءالله یک خیزش جهانی بر اساس اندیشه‌های فطری و دینی شکل بگیرد. و باید بر این امر توجه داشت که هر چقدر این پدیده بزرگ جهانی به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود، فعال‌سازی گسل‌های اختلافی ایرانی – عراقی در دستور کار جریانات معاند داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار خواهد گرفت که می‌بایست همه نسبت به آن هوشیار باشیم.

امید آن داریم که این جلوه عظیم از قدرت‌نمایی مسلمین، به ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، آن عدالت‌گستر گیتی متصل شود و همه ملت‌های دنیا و مستضعفین سراسر عالم از شهد شیرین حکومت عدل مهدوی که ادامه دهنده عدل نبوی و علوی است، بهره‌مند شوند، ان‌شاءالله.

پس با بیانات سخیف و بی پایه و با لباس تزویر و ریا آب به آسیاب دشمنان داخلی و خارجی نریزید و سکوت و پیشه کنید که شماها جایی در نظام و اندیشه بزرگ و جهانی اربعین حسینی ندارید باشد که مورد رحمت و عفو خدای متعال قرار گیرید و اگر قابل هدایت نیستید نابودی شما را از درگاه الهی خواستاریم

مجدد تکرار میکنیم. اربعین حسینی خـود یـک دانـشگاه است، دانشگاهی از جنس مکتب عاشورا با این تفاوت که در عاشورا جهاد با سیف به نـمایش گذاشته شد؛ ولی در اربعین جهاد فکری و فرهنگی!

دانشگاهی که در آن مشق ایستادگی، مقاومت، حق‌گرایی، حـقیقت‌گویی، روشنگری، حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها، یـاد شهداء و اکابر و... می کنند.

اربعین دانشگاهی است از سنخ کار هیئتی آکادمیک که در نوع خود بی‌نظیر است و جا دارد که حوزه و دانشگاه. مردم و همه نخبگان این مکتب بی‌رقیب را به گونه‌ای محقّقانه و تحلیل محور، مورد بررسی و مطالعه قرار دهـند و آن را در مسیر تمدن‌سازی، مبنای نظریه‌پردازی و آینه‌ای برای عمل‌گرایی خویش قرار دهند.

ان شاءالله که مورد عنایت خاصه اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار گیریم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین علوی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    1 0
    ضمن قبولی زیارت همه عزیزان پیشنهاد می شود سیم‌های برق عزیزان عراقی که بصورت دسته های انبوه کنار هم ههستند با همکاری مهندسان برق عراقی و ایرانی درست شود
  • اکبری اسحقوندی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    0 0
    عزاداری برای امام حسین (ع) و راهپیمایی اربعین، ادامه قیام عاشورا است. «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» کسانی که با آن مخالف می کنند، ادامه اعوان و انصار یزید بن معاویه اند؛ به عبارت دیگر یزیدیان زمانه می باشند. چنین کارهایی مانند خاک پاشیدن به روی آفتاب است. يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ(توبه: ۳۲) مى خواهند نور خدا را با دهانهايشان خاموش سازند، ولى خداوند جزاين نمى خواهد كه نور خود را به كمال برساند، هرچند كفّار، ناراحت باشند.
  • ه IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    17 0
    هیچ کس مخالف عاشور اربعین نیست مردم میخواهند بدانند هزینه های برگزاری آن از کجا تامین میشود
  • زهرا IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 1
    عزاداری سیدالشهدا ع ، افتخار شیعه است، ورود خانم بی حجاب و عادی سازی بی حجابی در عزای حسینی خود عزایی دیگر است
  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    با عرض سلام و احترام خوش بسعادت کسانیکه موفق به راهپیمائی و زیارت اربعین شدند چه در اربعین عراق یا ایران ؛ و یا خدمت به زائرین اربعین از دولت وملت. باید در طول سال اربعینی و حسینی بود. و باید درحل مسائل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نیز اینچنین حسینی فکر وعمل کرد.و...