دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، با بیان اینکه یکی از مقدس‌ترین و خطرناک‌ترین جایگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی، نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی است، گفت: این سمت به دلیل آنکه فرد در معرض لغزش قرار دارد، نیازمند یک قدرت مقاومت جدی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شهر شاهرود، به انتخابات پیش‌رو مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: افراد زیادی از این شهرستان برای شرکت در داوطلبی در انتخابات امسال ثبت نام کرده‌اند که این امر تکلیف مردم برای شناخت آنها را سنگین‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه کسانی که برای انتخابات تایید می‌شوند باید دارای سه ویژگی باشند، ابراز کرد: شرط نخست ولایتمداری است که باید در این زمینه بیشتر کار شود و برای مردم به ویژه جوانان تبیین گردد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی شرط دوم برای نامزدهای انتخابات را داشتن تقوا دانست و اظهار کرد: تقوا و قدرت مقاومت در برابر جاذبه‌ها از دیگر ارکان تایید ثبت‌نام‌کنندگان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه یکی از مقدس‌ترین و خطرناک‌ترین جایگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی، نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی است، افزود: این سمت به دلیل آنکه فرد در معرض لغزش قرار دارد، نیازمند یک قدرت مقاومت جدی است.

وی، سومین شرط را نقش موثر در مجلس برشمرد و گفت: وظیفه  اصلی نمایندگان قانون‌گذاری است و به تاکید رهبر معظم انقلاب نباید در امور اجرایی دخالت کنند.

خطیب جمعه شاهرود به هفته دولت اشاره کرد و افزود: طی ۴۰ سال گذشته هیچ دولتی مانند دولت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی شبیه به دولت شهید رجایی نبوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه عمر دولت شهید رجایی اگر چه کوتاه بود اما نخست وزیر و اعضای دولت با او همراه بودند، ابراز کرد: مردمی بودن، ولایی بودن، ساده‌زیستی و همچنین پرهیز از فساد از جمله شاخصه‌های مشترک دولت شهید رجایی با دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه تفاوت‌هایی نیز بین این ۲ دولت وجود دارد، اظهار کرد: گسست نسلی، پایین بودن توقع مردم به هنگام جنگ از دولت، نبودن شبکه‌های اجتماعی گسترده و تحریم‌ها از جمله تفاوت‌ها است.

امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به اینکه گام‌های بلندی در دولت سیزدهم برداشته شده است، افزود: عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و گروه بریکس که حدود ۴۲ درصد جمعیت دنیا در این سازمان‌ها جای دارند، از جمله موفقیت‌های این دولت است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه ۳۲ کشور به طور رسمی درخواست عضویت در گروه بریکس دادند، اما پذیرفته نشدند، اظهار کرد: عضویت ایران در این گروه نشان از ظرفیت و تحول در عملکرد دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت سازمان همکاری‌های شانگهای و گروه بریکس نیازمند یکسری زیرساخت‌ها است، تاکید کرد: یکی از شرایط این ۲ سازمان، تثبیت قیمت دلار است.

امام جمعه موقت شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حادثه ۱۷ شهریور در سقوط رژیم طاغوت بسیار تاثیرگذار بود که منجر به صدور پیام امام خمینی‌(ره) شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به ارتحال آیت الله طالقانی اشاره کرد و افزود: نقش ایشان در پیروزی انقلاب آشکار بود، عمرشان کفاف نداد که جامعه از ذخایر علمی آن بزرگوار بهره لازم را ببرد.

امام جمعه موقت شاهرود به سالروز رحلت پیامبر اکرم‌(ص) و شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند با بعثت پیامبر(ص) اراده کرده بود تا دین اسلام را جهانی کند، به مردم اختیار داده بود اما مردم با اختیارشان پدیده امامت و ولایت را کنار گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: دنیای استکبار امروزه لبه تیز حملاتش را به سمت قرآن و رهبری بزرگ اسلام، پیامبر(ص) متوجه ساخته است که این نشان می‌دهد دشمن در برابر خیزش‌های اسلامی در منطقه احساس خطر کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha