یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
از چهار اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) رونمایی شد

حوزه / از چهار اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام اکبری شاهرودی مدیر دفتر این انتشارات در گفت وگو با خبرنگار حوزه اظهارکرد: با لطف خداوند و عنایات اهل بیت علیهم السلام، انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) این توفیق را داشته است که آثار و پژوهش‌های عمیق و گرانسنگ محقّقان و پژوهشگران ارجمند این مرکز عظیم تخصصی را چاپ و منتشر نماید که مؤلفه‌های «انطباق با نیازهای روز جامعه»، «محوریت فقه نظام»، و «امتداد اجتماعی دانش دینی» از ویژگی های این آثار است.

وی در ادامه به معرّفی اجمالی آثار جدید این انتشارات اشاره کرده و بیان کرد: اوّلین اثر، سلسله درس گفتارهای آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی درباره نهضت عظیم حسینی(ع) است که در حدود ۶۰۰ صفحه با بیانی رسا و شیوا گردآوری شده و برای اهل تحقیق و نیز اهل وعظ و خطابه، منبع و مصدر بسیار مفیدی محسوب می شود که تحلیل هایی متین، مستدل و نو از ابعاد مختلف نهضت جهانی کربلا ارائه داده است.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام ادامه داد: دوّمین اثری که در این ماه روانه بازار نشر شده، کتابی است با عنوان «اجتهاد و تقلید از نگاه فقه اسلامی» تألیف حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی گیلانی که متکفّل بیان اهمیت تأثیر اجتهاد شیعی در حلّ مشکلات و چالش‌های امروز جامعه بشری. این اثر ارزشمند در فصول و بخش‌های مختلف، به مباحثی، همچون: «مبادی و مقدّمات اجتهاد»، «اقسام اجتهاد»، «شئون فقیه»، «شرایط مرجعیت» و «تقلید و ادلّه وجوب آن» پرداخته است.

حجت الاسلام اکبری شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کتاب ارزشمند دیگری که به تازگی توسط انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) روانه بازار نشر شده، کتاب «ظرفیت‌های فقهی اصولی در تدوین و توسعۀ فقه اجتماعی» تألیف حجت الاسلام والمسلمین ربّانی است که توانسته با یک نگاه معرفتی درجۀ دو به این موضوع، آن را واکاوی کند. وی در این اثر به دنبال بیان مفاهیم، عناوین و مباحث فقهی و اصولی موجود که ظرفیت مناسبی برای تدوین و توسعۀ مباحث مربوط به فقه اجتماعی دارد، بوده و به دنبال کشف و بیان ظرفیت‌های فقهی و اصولی در تراث فقهی شیعه قلم زده است.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام گفت: چهارمین اثری که توفیق داشتیم آن را در این ماه منتشر کنیم کتاب گرانسنگ «اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی» تألیف حجج اسلام حسین حاجی‌پور، علی نهاوندی و محمدمهدی کیانی‌ است که عهده‌دار بررسی مسأله اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی است و ابعاد و زوایای گوناگون این موضوع را مورد تحلیل قرار داده تا بتواند مشروعیت و یا عدم مشروعیت اقناع را در رسانه‌های جمعی کشف نماید.

وی در پایان بیان کرد: اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان می‌توانند جهت تهیه این آثار به مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم یا مشهد، فروشگاه بوستان کتاب در قم و فروشگاه دلیل ما در مجتمع ناشران مراجعه کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م. چاوشی مفرد IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 7
    سلام. چقدر خوب و موضوعات به روزی. آفرین بر این مرکز
  • حسینی BR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 6
    ممنون از اطلاع رسانی خبرگزاری وزین حوزه