یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1107038
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
مدنی

حوزه/ رادیو ایران در سالروز شهادت «آیت‌الله مدنی» مستند «محراب عشق» را تقدیم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از شبکه رادیویی ایران، آیت‌الله شهید اسدالله مدنی عالمی گرانقدر و مبارزی نستوه بود که عمری را در تهذیب نفس و خدمت به اسلام و تربیت مسلمانان و مجاهده در راه حق علیه باطل گذراند و از چهره‌های کم‌نظیری بود که به حد وافر از تقوا، تعهد، زهد و خودسازی برخوردار بود.

«اسدالله مدنی» همان شخصی است که عنوان دومین شهید محراب را لقب گرفته است، وی پس از به ثمر رسیدن قیام خونین ملت ایران به رهبری امام خمینی، فصل دیگری از فعالیت‌های خود را برای پاسداری از انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز کرد. پس از آغاز جنگ تحمیلی، او با روشنگری سربازان، در تقویت روحیه رزمندگان اسلام نقش بسزایی داشت.

«شهید مدنی» با پوشیدن لباس رزم و شرکت در جبهه‌های نبرد، حضور در کنار سپاهیان اسلام و شرکت در مجالس دعا و نیایش آنان، مشوق بزرگی برای رزمندگان به شمار می‌آمد.

این مبارز آگاه و شجاع که پس از به ثمر رسیدن قیام خونین ملّت ایران به رهبری امام خمینی، پرچم مبارزه را لحظه‌ای بر زمین نگذاشته بود و در صف مقدّم مبارزه حرکت می‌کرد در محراب نماز جمعه سر بر سجده ابدی نهاد.

وی در ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ در محراب نماز جمعه تبریز پس از اقامه نماز جمعه و پیش از اقامه نماز عصر به دست منافقان کوردل به شهادت رسید. مستند «محراب عشق» به تهیه‌کنندگی عبدالله علایی و با اجرای حسن همایی دوشنبه ۲۰ شهریور بعد از خبر ساعت ۱۷:۰۰ از رادیو ایران نگاهی به زندگی این شهید محراب دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha