شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ کارشناسان مرکز قرآن و حدیث با برگزاری محافل سخنرانی، معرفی کتاب، انتشار محتوای چند رسانه ای به تبیین اهمیت حجاب و عفاف در تمدن سازی و تربیت نسل آینده و مقابله با جنگ شناختی دشمن در عرصه حجاب و عفاف می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجاب و عفاف مهم ترین نقش را در حمایت از خانواده، تمدن سازی و تربیت نسل های آینده دارد؛ بر همین اساس دشمن نبردی شناختی، جنگی ترکیبی و چند وجهی را برای مقابله با مقوله حجاب و عفاف در کشورهای اسلامی و به ویژه ایران اسلامی به عنوان محور مقاومت کشورهای اسلامی از مدت ها پیش آغاز کرده است.

بی توجهی و غفلت مسئولان از مباحث فرهنگی به ویژه حجاب و عفاف و مباحث مرتبط با زنان در سال های گذشته تبعات جبران ناپذیری در عرصه فرهنگی و اجتماعی کشور ایجاد کرده است.

از آنجایی که طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای بقاع متبرکه و حرم‌های اهل بیت(ع) به عنوان قطب‌های فرهنگی در جهان اسلام نقش محوری در عرصه فرهنگی، اجتماعی کشور و تربیت نسل‌های صالح و متعهد و بستر سازی برای ظهور دارند؛ مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) به عنوان یکی از بخش‌های محوری گسترش فرهنگ قرآنی، حدیثی و معارفی در استان مقدس بانوی کرامت راهبردی شناختی و هدفمند را برای مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمن در عرصه حجاب و عفاف آغاز کرده است.

تبیین اهداف پشت پرده الطاف غربی ها به زنان ایرانی، تبیین اهمیت جلوگیری از اختلاط زن و مرد در محیط های اجتماعی، بررسی تاریخچه حجاب و عفاف در ایران اسلامی و سایر ملل جهان در قالب ویدیو کلیپ‌های کوتاه، تبیین شخصیت بانوان مسلمان، مادران ائمه معصوم علیه السلام، تبیین شخصیت حضرت زهر(س)ا، تبیین شخصیت حضرت معصومه(س)، تبیین شخصیت حضرت زینب(س)، تبیین ابعاد شخصیتی و تربیتی چهار بانوی قرآنی، تبیین سبک زندگی زنان شهیده و همسران و مادران شهدا، تبیین سیره بانوان عاشورایی و همسران امام حسین(ع)، معرفی کتاب با محوریت بانوان برگزیده اسلامی تنها بخشی از فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث در راستای تبیین حجاب و عفاف و الگوسازی برای بانوان مسلمان است.

برگزاری کلاس‌های تربیت فرزند، برگزاری محافل سخنرانی، تبیین جایگاه حجاب، عفاف و خانواده در قرآن کریم، برگزاری پویش‌های مختلف برای دختران قرآن آموز مرکز، تبیین نقش زنان محجبه در بستر سازی ظهور و توسعه و پیشرفت ایران اسلامی، برگزاری دورهای آموزشی حضوری و مجازی برای بانوان ایران اسلامی و بانوان غیر ایرانی در عرصه بین‌الملل در بستر فضای مجازی و برگزاری برنامه‌ها و محافل سخنرانی مختلف با محوریت هیئت قرانیان از دیگر برنامه های محوری مرکز در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در عرصه حجاب و عفاف و جنگ نرم فرهنگی بوده است.

تجلیل از بانوان محجبه، تبیین اهمیت حجاب و عفاف در موفقیت بانوان در برنامه‌های هفتگی آموزش قرآن کریم به بانوان (برنامه ضیافت نور در حرم حضرت معصومه) نیز از روش‌های مهم مرکز برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

ترویج فرهنگ خانواده محوری در انجام فعالیت قرآنی و تاکید بر انجام فعالیت قرآنی به صورت خانوادگی از شعارهای مهم مرکز برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان است که به صورت مستمر کارشناسان و اساتید مرکز بر آن تاکید دارند.

لازم به ذکر است، کلیپ های چند رسانه‌ای که در کانال مرکز قرآن و حدیث در راستای بصیرت افزایی و مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن در عرصه حجاب و عفاف بارگذاری می شود به صورت میانگین بیش از دو هزار بازدید دارد که این کلیپ‌های چند رسانه‌ای با تلاش فراگیران، اساتید و قرآن آموزان مرکز تولید و در کانال مرکز بارگذاری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha