چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید شهاب حسینی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از توزیع ۱۰۰۰ بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات در آستانه بازگشایی مدارس در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی امروز در مراسم توزیع بسته‌های مهر تحصیلی در استان که در مقبره شاه حسین ولی در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: طرح «مهر تحصیلی» یکی از طرح‌های سراسری سازمان اوقاف در کشور است که سالانه در آستانه بازگشایی مدارس اجرا می‌شود و امسال نیز این طرح با همکاری آموزش و پرورش، کمیته امداد و نیات واقفان خیراندیش در راستای کمک به دانش آموزان نیازمند در استان برگزار شده است.

وی افزود: ارزش هر بسته‌ مهر تحصیلی تهیه شده بیشتر از یک میلیون تومان بوده که با کمک سازمان اوقاف تولید شده است و در اختیار دانش آموزان بنا به سهمیه هر شهرستان قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی هم‌چنین با اشاره به تغییر تاریخ هفته وقف در تقویم جمهوری اسلامی، گفت: هفته وقف در سال‌های گذشته همزمان با رحلت نبی اکرم اسلام(ص) اجرا می‌شد اما امسال بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی و به پیشنهاد سازمان اوقاف، روز وقف به ۱۶ ربیع الاول و ولادت پیامبر اکرم(ص) به عنوان نخستین واقف جهان اسلامی تغییر یافته است.

وی هم‌چنین از وجود بیش از ۸۰۰ نوع نیت خیرخواهانه در عرصه‌های مختلف فکری و فرهنگی شامل اطعام و احسان به فقرا، دارو درمان، کمک به تحصیل و دانش آموزان نیازمند، اهل بیت(ع)، گسترش و معارف دین، اعزام به عتبات عالیات و مشهد مقدس، حتی عرصه حقوق حیوانات و ... خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha