شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کناب

حوزه/کتاب «پویش پیامبر» به قلم استاد سید مجتبی حسینی در آستانه ۲۸ صفر از سوی انتشارات کتاب نیستان به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کتاب در قالب مجموعه‌ای از سخنرانی‌های استاد سیدمجتبی حسینی درباره شخصیت و وجود رسول الله(ص) در هفت فصل تدوین شده و به ترتیب موضوعات معرفت و محبت، خلقت تا بعثت، بعثت تا رحلت، معراج، وحی و تجربه نبوی و خاتمیت، سلوک فردی و سلوک اجتماعی در شخصیت ایشان را در خود جای داده است.

نویسنده در بخشی از این، هدف از نگارش آن را ایجاد معرفت و شناخت هر چند اندک درباره شخصیت پیامبر(ص) بیان داشته و تأکید کرده است که اگر صرف نظر از مباحث کلامی و نظری صرف، در جامعه اسلامی تنها خوبی‌های پیامبر اکرم (ص) را شناخته و به دیگران نیز بشناسانیم، نوعی جذبه عمومی نسبت به شخصیت ایشان ایجاد و بسیاری از افراد با شناخت این شخصیت و رفتار و اخلاق او مسلمان می‌شوند و حتی اگر هم مسلمان نشوند، در مقابل این شخصیت سر تعظیم و احترام فرود خواهند آورد.

وی در صحت این اظهارنظر بر این مدعی نیز دست می‌گذارد که در صدر اسلام هم بیش از اینکه مردم با سلاح پیامبر یا با مباحث نظری پیچیده پیامبر (ص)، جذب ایشان شوند با جذبه شخصی پیامبر به ایشان و اندیشه‌اش گرایش پیدا می‌کردند تا جایی که پیامبر حتی با سکوت خود نیز مردم را به سوی خود جذب می‌کرد و نیروی جاذب او ریشه در درون الهی و مأموریت الهی‌اش داشت.

لازم به ذکر است که متن این کتاب همچون سخنرانی‌های استاد حسینی، ساده و شیوا و در عین حال بسیار گرم و گیرا و با ادبیاتی که مخاطب را به تأمل و تدقیق فرو می‌برد تنظیم شده و با توجه به دقت نظر راوی در ایراد سخنرانی‌ها، سعی شده تا با برهم نزدن ترتیب و شکل ایراد این سخنرانی‌ها، تا حد امکان قدرت تأثیرگذاری مکتوب آن نیز مانند نسخه صوتی آن تأثیر گذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha