یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اراک

حوزه/ در ادامه سلسله جلسات آموزشی تبلیغی "تدبر در قرآن"، محفل انس با قرآن کریم در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات آموزشی تبلیغی "تدبر در قرآن"، محفل انس با قرآن کریم با رویکرد ترویج معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزارشد.

در این جلسه به بررسی سوره مبارکه انشراح پرداخته شد و چیت چیان در تشریح نکات تفسیری این سوره مبارکه گفت: سه نکته اساسی در این سوره مبارکه هست، نکته اول این که به سه ویژگی مهم پیامبرگرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی«صلی الله علیه و آله وسلم» یعنی "شرح صدر" ، "برداشته شدن بار سنگین از دوش ایشان با ابلاغ رسالت" و "بلند مرتبه شدن نام حضرت در جامعه اسلامی" اشاره شده است.

وی افزود: نکته دوم در این سوره اینکه یک قانون کلی را دوبار تکرار می کنند که "ای پیامبر همراه با هر سختی آسانی هست "«ان مع العسر یسرا».

چیت چیان خاطرنشان ساخت: نکته سوم این سوره مبارکه، خداوند متعال به پیامبرش فرمان می دهد که هر زمان از کاری فارغ شدی به محکم کردن کار بپرداز و کار دیگری پیش روی خود قرار بده .

برگزاری محفل انس با قرآن در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha