سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شهدای هنرمند و خبرنگار علاوه بر جانفشانی در راه دین و وطن، زیبایی‌های دفاع مقدس را خلق کردند، آن‌ها را به تصویر کشیدند و ابدی ساختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به اجلاسیه شهدای هنر و رسانه آذربایجان شرقی آورده است:

پیام شهیدان حقیقتا پیام بشارت است"

"مقام معظم رهبر (مدظله‌العالی)‌"

بنای هویت جوامع بشری با ارزش‌ها طراز می‌شود و هویت ایران عزیز نیز با فرهنگ ایثار و شهادت هماهنگ شده است. این فرهنگ ناب در جای جای این سرزمین بزرگ موجب قوام و دوام مردمان آزاده ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

شهادت همان نردبانی است که خاک را به فراز افلاک می‌رساند. شهدا همان امامزاده‌های عشق‌اند و شاهدان حقیقت‌ که در پای حبیب سر از دستار نشناخته و با پای دل در وادی بی‌خویشی قدم نهاده‌اند، دلاورانی که دل و جانشان به رشحات عشق زنده شده و نامشان بر جریده عالم ثبت گردیده است.

در این میان بودند شهدائی که در وادی فرهنگ، هنر و رسانه روحشان را جلا دادند و برای نیل به نهایت جاودانگی، دل به دریای ایثار زدند. شهدای هنرمند و خبرنگار علاوه بر جانفشانی در راه دین و وطن، زیبایی‌های دفاع مقدس را خلق کردند، آن‌ها را به تصویر کشیدند و ابدی ساختند.

شعر و ادبیات، هنر های تجسمی، موسیقی ملی و حماسی، هنرهای نمایشی و تصویری، همه و همه محملی برای تبیین منظومه‌ای بی‌نظیر و فاخر از یک ملت سربلند و به پا ایستاده شدند. این تصویر خلق نمی‌شد مگر به ایثارگری هنرمندانی از جنس نور .

بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی بر دوش همه و بویژه بر اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است و ضرورت دارد آن دلاورمردی‌ها را به تاثیرگذارترین زبان بازگو نمایند.

برگزاری اجلاسیه شهدای هنر و رسانه از سلسله برنامه های کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی تدبیری است شایسته تا یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه هنر و رسانه که محصلان مدرسه عشق و دانش‌آموختگان دانشگاه بزرگ تعهد، معنویت، ایمان و ایثار هستند گرامی داشته شود .

برخود واجب می‌دانم از بانیان و دست‌اندرکاران این رویداد مبارک تشکر و قدردانی نمایم. از خداوند منان تداوم توفیقات شما عزیزان را در خدمت به فرهنگ غنی شهادت و ایثار خواستارم و امیدوارم که رضایت و شفاعت شهدا توشه آخرتمان گردد ان شاء الله.

محمدمهدی اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha