شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اجلاسیه شهدای هنر و رسانه استان روز چهارشنبه در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد،

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، محمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با عنوان اجلاسیه شهدای هنر و رسانه و روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی برنامه‌های خود را از ماه‌های گذشته آغاز کرده است؛ این کنگره یک محفل نیست بلکه رویداد چهار و پنج ماهه با حضور همه دستگاه‌های استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه اجلاسیه شهدای هنر و رسانه استان فردا در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در استان ۶۷ نفر شهید انقلاب و دفاع مقدس به عنوان شهدای فرهنگ و هنر و رسانه شناسایی شده است.

وی گفت: تجلیل از ایثارگران و اساتید دفاع مقدس، رونمایی از آثار تجسمی، قطعه دفاع مقدس از برنامه‌های این مراسم است.

بلاغی در ادامه به روز ملی شعر و ادب فارسی اشاره کرد و گفت: ۲۷ شهریور روز رحلت شاعر شیرین سخن، مردمی، استاد شهریار است و این روز به عنوان روز شعر ادب فارسی انتخاب شده است و محور وحدت ایران اسلامی در حوزه شعر و ادبیات است.

وی با بیان اینکه اشعار استاد شهریار در ترکی و فارسی بسیار فاخر و کم‌نظیر است، ادامه داد: زمان‌شناسی استاد شهریار از شاخصه‌های برجسته اوست؛ این شاعر در همه مسائل اجتماعی، سیاسی، منطقه‌ای و غیره درک صحیح داشته است و بر این اساس کنش‌گری کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره بر اینکه ۱۳۹ برنامه در سطح استان به مناسبت ایام شعر ادب فارسی برگزار خواهد شد، گفت: در این مناسبت عموم دستگاه‌های دولتی برنامه‌های ویژه خود را برگزار خواهند کرد.

وی گفت: برگزاری نشست تخصصی، جلسات با حضور نمایندگان چند کشور، برگزاری برنامه‌های متعدد در شهرداری تبریز و مناطق و سایر دستگاه‌های اجرایی و انجمن‌های ادبی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده برای این مناسبت ملی است.

بلاغی خاطرنشان کرد: برنامه‌های پژوهشی و تخصصی و علمی، برگزاری پنل‌های تخصصی، تولید محتوا اعم از استوری موشن و کلیپ و غیره، برگزاری محافل نشست‌های ادبی، تولید محتوای ادبی نیز جزو برنامه‌های ۲۷ شهریور است.

وی یادآور شد: گلباران مرقد استاد شهریار، سخنرانی، شعرخوانی از جمله برنامه‌های محوری در روز ۲۷ شهریور است که در مقبره‌الشعرا برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: همایش ملی روز شعر و ادب فارسی نیز در بعد از ظهر روز ۲۷ شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha