یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیامبر اکرم

حوزه/فعال فرهنگی و پژوهشگر حوزوی بر ضرورت تلاش در زمینه معرفی و تبیین مؤلفه ها و شاخصه های اخلاق نبوی در سطح جامعه به خصوص برای نسل جدید تأکید کرد.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که تأسی به تعالیم اهل بیت(ع) به خصوص الگوگیری از اخلاق و سیره پیامبر اعظم(ص)، لازمه سعادتمندی آدمی در دنیا و آخرت است، ابراز داشت: ما در روزگاری بسر می بریم که بیش از هر زمان دیگری محتاج دریافت و عمل به آموزه های ناب دینی به ویژه الگوهای اخلاقی ای هستیم که از سوی نبی مکرم(ص) و اهل بیت ایشان به دست ما رسیده است.

وی افزود: بی شک چنانچه جامعه ای بخواهد رسول الله(ص) و سیره و اخلاق والای ایشان را الگوی خویش قرار دهد، می تواند با اجتناب از رذایل اخلاقی و آراسته شدن به فضایل، آرامش حقیقی را برای خود به دست آورد و حقیقتاً چنین آرامشی، مقدمه ای است برای بندگان خدا که در مسیر طاعت الی الله موفق باشند.

این فعال فرهنگی همچنین گفت: آنچه مهم است این که ما به شکل هنرمندانه و با بهره گیری درست از ابزارهای نوین از جمله امکانات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، آحاد جامعه به خصوص نسل جدید را با مؤلفه ها و شاخصه های اخلاق پیامبر اکرم(ص) آشنا کنیم که اگر در این راستا موفق باشیم، بی شک خواهیم توانست بر تهاجم فرهنگی دشمن نیز تا حدود زیادی غلبه کنیم.

وی با بیان این که یکی از اصلی ترین اهداف بعثت همه انبیای الهی به ویژه پیامبر(ص)، تلاش در مسیر تکامل عقلانی بشر بوده است، گفت: پیامبر اعظم(ص) در همین باره می فرماید که هدف از بعثت، تکمیل عقول بشر است؛ از این رو مشخص می شود که تحقق این هدف در کنار تبیین آموزه های اخلاقی تا چه حد می تواند بستر ساز تعالی حقیقی انسان ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha