شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین علیه‌السلام»

حوزه/ مولف کتاب مغناطیس حسین(ع) گفت: در نگارش کتاب مغناطیس حسین(ع) از اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری نیز استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس عبداللهی در آئین رونمایی از کتاب «مغناطیس حسین(ع)» که در پژوهشگاه باقر العلوم(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: اربعین حسینی(ع) یک پدیده اعجازگونه در قرن معاصر است.

وی با اشاره به اینکه اجتماع ۳۰ میلیون نفری در ابعاد مختلف استثنای اجتماعی، تمدنی و تاریخی است، مطرح کرد: طی دهه گذشته در حماسه شورانگیز اربعین حسینی(ع) با هیچ اجتماع بشری با موضوعات مختلف قابل مقایسه نیست.

مولف کتاب مغناطیس حسین(ع) با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که میزبان این مراسم عراقی‌ها هستند، عنوان کرد: همچنین ایشان تاکید داشتند که اهل فکر و فرهنگ برای تحلیل ابعاد این حماسه باید تلاش داشته باشند و فرهنگ زیارت اربعین را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر فعالان مردمی، حوزه و دانشگاه کم‌کاری کرده‌اند، مطرح کرد: متاسفانه برای حماسه اربعین حسینی(ع) به اندازه انگشتان دست نیز کتاب تحلیلی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور، منطقه، جهان اسلام و بشریت با تحلیل دقیق این کتاب رفع خواهد شد، عنوان کرد: باتوجه به این موضوعات، نظریه نگارش کتاب مغناطیس حسین(ع) به وجود آمد تا تحلیل قرآنی در خصوص اربعین حسینی(ع) ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب نگارش اختصاری با قلم روان که برای عموم مردم قابل فهم باشد جزو اولویت‌ها بود، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این کتاب یک کتاب تبلیغی ترویجی است، تلاش شده است یک چارچوب کلی به مخاطب ارائه کند.

مولف کتاب مغناطیس حسین(ع) با بیان اینکه در نگارش این کتاب از اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری نیز استفاده شده است، تصریح کرد: این کتاب در سه فصل شامل پیشینه و تبیین ابعاد شگفت‌انگیز اربعین، فرمایشات رهبری در مور حماسه اربعین و توصیه‌های ایشان و نظریه ولایت و تقریر رهبری از اصل ولایت براساس مباحث تفسیری قرآنی ایشان است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم حماسه زیارت اربعین و تشابه آن با فرهنگ جامعه مهدوی را گره بزنیم، یاد آور شد: در نتیجه این کتاب اگر بخواهیم موانع ظهور رفع شود باید به دنبال توسعه زیارت اربعین باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha