پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
افروغ

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در حال حاضر تمام پروژه‌های فرهنگی هنری در استان فعال است و همه‌ آنهایی که به هر دلیلی کار ساخت آنها تعطیل بود روند صعودی پیشرفت را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عصر امروز در نشست فعالین حوزه رسانه کنگان گفت: در حال حاضر تمام پروژه‌های فرهنگی هنری در استان فعال است و همه‌ آنهایی که به هر دلیلی کار ساخت آنها تعطیل بود، روند صعودی پیشرفت را در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: سال گذشته اعتبار بخش تملک دارایی بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری با رایزنی این اداره کل و همکاری فرمانداران این رقم به بیش از ۵۰ میلیارد افزایش یافته است.

افروغ اظهار کرد: "عدالت" شعار و نگاه دولت سیزدهم در همه‌ امور بوده و این مهم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز وجود دارد، زیرا یکی از اولویت‌های رشد و پیشرفت است.

وی بیان کرد: تدوین و برنامه‌ریزی اجرای هفته فرهنگی هر شهرستان یکی دیگر از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: مدیریت مجتمع‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان یکی از دغدغه‌های اداره کل می‌باشد و به دلیل موفق نبودن در طرح واگذاری به بخش خصوصی، مسئولیت این اماکن همانند گذشته به نیروهای متخصص اداری واگذار شده است.

افروغ گفت: آماده هرگونه صدور مجوز برای برگزاری جشنواره، نمایشگاه و کارگاه در چارچوب قانون هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه اداره کل به ادارات شهرستانی یکسان است، خاطرنشان کرد: این امر مستلزم انجام ایفای نقش مجموعه‌ها و مراکز و تعامل است تا بتوانیم شاهد تحولات در آن منطقه باشیم.

افروغ با تأکید بر اینکه همه باید برای فعالیت در هر بخش نسبت به صدور مجوز اقدام کنند، گفت: پیشنهاد می‌شود در منطقه جنوب استان نشریه‌ای تخصصی در حوزه نفت دنبال شود، زیرا تحقق این موضوع علاوه بر حوزه استان و ملی، در عرصه بین‌المللی نیز دیده می‌شود.

وی گفت: قطعا از سیاه‌نمایی، تخریب و انتشار مطالب غیر واقعی جلوگیری می‌کنیم و خواهان انعکاس خدمت‌رسانی دولت سیزدهم به مردم هستیم و این از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: از هرگونه مجوز صادر شده توسط اداره کل دفاع خواهیم کرد.

چگونگی تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد، علت تأخیر استعلام در صدور مجوز، توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و هنر، راه‌اندازی سینما در شهرستان کنگان، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، شناسایی، ساماندهی و حمایت از رسانه، برنامه اداره کل استان برای تقویت رسانه، تدوین برنامه فرهنگی و هنری یک‌ساله توسط اداره شهرستان، آموزش در بخش رسانه و توجه به حوزه فرهنگ و هنر کودکان و نوجوانان از مباحث مطرح شده فعالین رسانه شهرستان کنگان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان استان بود که وی به همراه معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، رئیس اداره شهرستان و مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان پاسخگوی موضوعات بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha