دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید احمد قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی گفت: یهود به خوبی می دانست که تمام پاکی ها در وجود پیامبر اسلام(ص) قرار گرفته است و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای تحریف به کار گرفت و سه تحریف مهم در شخصیت حضرت به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سیداحمد قره باغی شامگاه جمعه در مراسم شب شهادت امام رضا علیه السلام که در مسجد حضرت علی اصغر علیه السلام ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ داستان نیست بلکه عبرتی است برای ما تا از آن درس بگیریم و فریب قلدرهای زمان را نخوریم و نسبت به وظایف خودمان در این عصر آگاه باشیم.

وی اضافه کرد: نبی مکرم اسلام وجود بی نظیر در تمام عالم بشری است و نزدیک ترین هویت وجودی به خدای متعال حضرت رسول است و انبیای دیگر هم در مواجه با خدای متعال باید از پیامبر اسلام استعانت بگیرند و به همین دلیل است که وقتی حضرت آدم می خواهد از سهو خود توبه کند به ذوات اهل بیت متوسل می شود.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: اهل بیت علیهم السلام وجودی برای هدایت انسان ها در این عالمی بودند که بشر را اسیر خود کرده است و پیامبر مجسمه اخلاق بود و این یک دروغ بزرگ است که پیامبر را فقط فردی اخلاقی معرفی کنند، پیامبر مدیر، سیاستمدار، اهل درایت، متواضع و هدایت کننده عالم بود و این حضرت بود که عزت را به عالم و مردم ارمغان آورد و قبل از حضرت مردم را مثل گوسفد سر می بریدند و بشر ارزش و جایگاه نداشت.

وی عنوان کرد: یهود به خوبی می دانست که تمام پاکی ها در وجود پیامبر اسلام(ص) قرار گرفته است و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای تحریف به کار گرفت و سه تحریف مهم در شخصیت حضرت به وجود آورد.

حجت الاسلام قره‌باغی ترور شخصیت را یکی از تحریف های یهود علیه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عنوان کرد و گفت: عده‌ای این خط را از یهود گرفته و دنبال کردند که پیامبر اهل خبط و خطاست و این خط فکری را ادامه دادند ولذا ترور شخصیت اولین حرکت یهود برای تحریف پیامبر بود.

وی بیان کرد: این تحریف ها در عصر ما نیز ادامه دارد و عده‌ای امام خمینی(ره) را که مجسمه معنویت بود و بر قلوب جوانان حکومت می‌کرد، تحریف می کنند و راه ایشان را کج به مردم نشان می‌دهند و امام امت اهل تشریفات نبود و متاسفانه عده‌ای با نام امام و خانواده ایشان می‌خواهند با ترور شخصیت امام امت، اشرافی‌گری را ترویج دهند.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران خاطرنشان کرد: دومین آسیب یهود به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم این بود که مرجعیت علمی و دینی را از ایشان گرفته و به دست کسانی دادند که هیچ فهمی از اسلام نداشتند و با دستور یهود هر چه روایت از نبی اکرم بود آتش زدند و این روایات ها سینه به سینه نقل شده است و عده ای با آتش زدن روایات پیامبر خواستند خط پیامبر را از بین ببرند و مرجعیت دینی و علمی مردم را به دست کسانی بسپارند که تازه مسلمان شده بودند و یا در یهودی بودن خود باقی مانده بودند و اگر نبود امام علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما، دشمن به راحتی موفق می شد و اسمی از پیامبر و ائمه باقی نمی ماند.

وی افزود: همان خطر تحریف امروز هم باقی است و امروز می خواهند مرجعیت را از ولایت فقیه دور کرده و به سمت اشرافی‌گری‌ها و سازشکارها سوق دهند و برخی ها در کتاب خاطرات خود علنا بر مخالفت خود با نظرات امام خمینی(ره) تصریح می‌کنند. امام اهل سازش نبودند اما عده‌ای تلاش داشتند امام را اهل سازش معرفی کنند.

حجت الاسلام قره‌باغی افزود: بارها و بارها رهبری و امام(ره) بر نفی اشرافی‌گری دستور داده و تاکید کرده اند، اما برخی از مسئولین دارند خلاف امامین انقلاب حرکت می‌کنند و این مسئله مردم را نسبت به انقلاب و دین بدبین می‌کند و امروز وظیفه مردم و جوانان مقابله با اشرافی‌گری برخی مسئولین است و ما وظیفه داریم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

وی تغییر مدیریت را سومین تحریف یهود علیه پیامبر اسلام عنوان کرد و گفت: پیامبر و اهل بیت بر قلوب مردم حکومت می کردند و در منازل این بزرگواران دنیا پرستی و ویلانشینی، کاخ نشینی و اشرافی گری جایگاهی نداشت و گاهی حتی تکه نانی در بیت امام علی علیه السلام پیدا نمی شد و یهود تلاش کرد این مدیریت الهی را تحریف کرده و مدیریت اسلام را به دست کسانی بسپارد که اهل اشرافی‌گری و ریخت وپاش بودند، و اسلام را در دست اشرار گرفتار کرد.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: با سه ترفند می خواستند نور ملکوتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را تحریف کنند، با این‌که امام علی علیه السلام را در مدیریت جامعه دخالت ندادند اما حضرت در برابر خط تحریف ایستاد و مقاومت کرد.

وی ادامه داد: در زمان ائمه اطهار علیهم السلام این‌گونه نبود که مردم از روی ترس با امام همراهی نکنند بلکه خط تحریف به گونه ای بود که بسیاری از مردم امامت حضرات معصومین را قبول نمی کردند و یا اصلا شناختی نسبت به مقام و منزلت اهل بیت نداشتند.

حجت‌الاسلام قره‌باغی افزود: مأمون می خواست از نام امام رضا علیه السلام برای خود آبرو درست کند اما هوشیاری و زیرکی حضرت این توطئه را خنثی و شیعه را سربلند کرد و با بیان حدیث سلسلة الذهب کار را برای مأمون یکسره کرد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha