سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمد ملک زاده

حوزه/ عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم تصریح کرد: حوادث و تحولات پس از فتنه سال گذشته تا به امروز نشان داده که انزجار و نفرت ملت ایران از تجزیه طلبان و سلطنت طلب ها انکارناپذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که پس از بروز و ظهور هر فتنه ای، عیار و چهره واقعی بسیاری از افراد و جریانات به خوبی روشن شده و پس از فروکش کردن غبارها، مردم به قضاوت صحیح تری می نشینند، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب سال گذشته نیز فرمودند از جمله عوامل اصلی اغتشاشات سال ۱۴۰۱، ایرانیان خائن و وطن فروشی بودند که همنوا با آمریکایی ها و صهیونیست ها به منافع ملت و کشور خود پشت کردند و این ها کسانی بودند که در عمل نشان دادند که ایران و ایرانی برای آن ها اهمیتی ندارد.

وی افزود: به لطف الهی و در سایه هوشیاری مردم و درایت های مقام معظم رهبری در امر هدایت و روشنگری جامعه، دشمنان خارجی و ایادی داخلی آن ها در فتنه اخیر نیز همچون گذشته نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند و امروز ناکام تر و درمانده تر از هر زمانی هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین گفت: در سال های اخیر مدعیان دروغین حقوق بشر در اروپا و آمریکا با پناه دادن به منافقین تروریست، بیشترین امکانات را برای تداوم جنایت و خیانت آن ها علیه ملت ایران فراهم کردند و این مساله ای نیست که از خاطر ملت ما فراموش شود.

وی بیان داشت: علاوه بر منافقین، جریان منفور سلطنت طلب و وابستگان به رژیم منحوس پهلوی نیز بازنده فتنه اخیر بودند. البته خیانت ها و جنایت های رژیم سلطنتی پهلوی در ایران در طول ۵۷ سال دوران تاریک ستمشاهی بر ملت ایران پوشیده نیست. در طول این مدت، ذیل حاکمیت استبداد و دیکتاتوری پهلوی، بخش های وسیعی از خاک ایران از کشور جدا شد و منافع ملت ایران فدای اهداف و منافع نامشروع دشمنان ایران، آمریکای جنایتکار و انگلیس خائن گردید. این گروه نیز با سودای احمقانه بازگشت به کشور، با به راه انداختن فتنه های گوناگون مذبوحانه در مسیر براندازی نظام مردمی جمهوری اسلامی تلاش کرده اند، حال آنکه هیچ جایگاهی در ایران ندارند و بیش از هر زمان دیگری مورد نفرت و انزجار ملت ایران هستند.

حجت الاسلام ملک زاده یادآور شد: دسته دیگری که در فتنه ۱۴۰۱ به طور جالب توجهی رسوا و منفور شدند، جریان کوچک تجزیه طلب هستند که در سایه حمایت گسترده مالی و تدارکاتی بیگانگان بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند؛ تجزیه طلبان، همسو با منافع بیگانگان به دنبال قطعه قطعه کردن کشور پهناور ایران بوده و هستند و حال آن که به لطف الهی به هیچ کدام از اهداف خود در سال های اخیر دست پیدا نکرده اند.

وی گفت: البته باید تأکید کرد که اکثریت قاطع ملت ایران چه کرد، چه بلوچ، چه اعراب مناطق جنوب یا اقوام دیگر، همه از اقوام میهن دوست و عاشق وطن خود ایران هستند و همواره از تجزیه طلبان اعلام برائت نموده اند، اما طبیعتاً در بین این اقوام افراد خیانت کاری نیز هستند که با اقدامات خصمانه خود بر اغتشاشات دامن می زنند تا به اهداف نامشروع خود و اربابانشان که تجزیه خاک ایران است برسند.

وی در خاتمه افزود: البته ما هیچ گاه نباید از فتنه و کید دشمن غافل شویم چرا که دشمنان در هر برهه زمانی بر اساس شرایط و اقتضائات، فتنه ای را در سر می پرورانند و لذا باید با آگاهی بخشی و بصیرت دهی در میدان جهاد تبیین به دنبال خنثی سازی توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان و ایادی و مزدوران آن ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha