شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: در سال تحصیلی جدید به دنبال آموزش پژوهش محور هستیم.

فاطمه هدایتی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در ساری، از آغاز سال تحصیلی ۴۰3-۴۰2 در تمامی مقاطع ۲، ۳ و ۴ حوزه علمیه خواهران در این استان خبر داد و اظهار داشت: این سال تحصیلی با حضور بیش از ۱۹۰۰ طلبه در ۲۰ مدرسه علمیه و مراکز آموزش عالی، در استان مازندران آغاز گردید که تعداد طلاب ورودی در سال جدید ۲۴۰ نفر در سطح ۲ و ۷۰ نفر در سطح ۳ می‌باشند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۸۰۰ طلبه در سطح استان، دروس آموزشی خود را به پایان رسانده و ضمن دریافت مدرک تحصیلی، در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، مشغول به فعالیت بوده و یا در سطح جامعه مشغول به تبلیغ و کنشگری هستند.

هدایتی تأکید کرد: در برخی از مدارس، ضمن ادامه طرح هدایتگر تحصیلی، طرح آموزش پژوهش محور نیز در اولویت درسی قرار گرفته که هم اساتید و هم طلاب در کنار سرفصل دروسی که ارائه شده، مفاهیم آموزشی را در قالب پژوهشی و به صورت تحلیلی ارائه می‌کنند و حتی برای تدریس بهتر از خود طلبه هم کمک گرفته می‌شود که به آن آموزش فعال گفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در هدایتگر تحصیلی به آن پرداخته می‌شود، بحث کیفی سازی اساتید و شناسایی نخبگان و گردش نخبگانی و هدایت آنان به منظور ارتقای سطح علمی مدارس است.

وی عنوان کرد: از مباحث قابل توجه، بحث استادیاری در مدارس علمیه است، این روش کمک می‌کند که شخص در زمینه توانمندی و علاقه خود اقدام به گرفتن مجوز کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha