شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسینی قمی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که هرکسی غیر از امام علی علیه السلام ادعای « فَاسْأَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِ» را مطرح کرد، رسوا شد؛ گفت: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله هزار باب علم را به ایشان آموختند که از هر باب، هزار باب گشوده می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه تبیین درس هایی از نهج البلاغه؛ به خطبه ۹۳ امیر المومنین علی علیه السلام اشاره نمود و اظهار داشت: بیان فضایل علم و دانش امیر المومنین و تبیین فتنه بنی امیه دو محور مهم فرازهای این خطبه است.

وی در ادامه تبیین فضایل علمی مولی الموحدین علی علیه السلام به فراز «فَاسْأَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِ» اشاره نمود و تصریح کرد: امام علی علیه السلام در این خطبه می فرمایند؛ «تَسْأَلُونِی عَنْ شَیْءٍ فِیمَا بَیْنَکُمْ وَ بَیْنَ السَّاعَةِ وَ لَا عَنْ فِئَةٍ تَهْدِی مِائَةً وَ تُضِلُّ مِائَةً إِلَّا أَنْبَأْتُکُمْ» از امروز تا روز قیامت از هر حوادثی سوال کنید، به شما خبر خواهم داد و در این میان شما را از جزئیات آگاه خواهم کرد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان این که در خطبه ۱۸۹ و در فراز «سلونی قبل ان تفقدونی فانّی بطرق السّماء اعلم منّی بطرق الأرض» نیز چنین مرادی بیان شده است، اظهار داشت: مولی الموحدین علی علیه السلام در این حدیث تأکید می‌کنند، هر آنچه از علوم غیب از من سوال کنید من می‌دانم.

وی ضمن تأکید بر گستره وصف ناپذیر علم و دانش امیرالمومنین علی علیه السلام، با بیان این که در طول تاریخ مدعیان زیادی چنین ادعایی را مطرح کردند و هرکسی غیر از امام علی علیه السلام چنین ادعایی را مطرح نمود رسوا شد؛ به برخی از مصادیق تاریخی رسوا شدن مدعیان مغرور چنین ادعایی اشاره نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ادامه ضمن اشاره به آیات الهی در تفسیر آیه شریفه «قُلْ لَا یَعْلَمُ مَنْ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَیْبَ إِلَّا اللَّهُ…»[۱]؛ بگو که در همه آسمانها و زمین جز خدا کسی از علم غیب آگاه نیست و اینان هیچ نمی‌دانند…، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات پایانی سوره مبارکه جن می‌فرماید؛ « عَالِمُ الْغَیْبِ فَلَا یُظْهِرُ عَلَی غَیْبِهِ أَحَدًا إِلَّا مَنِ ارْتَضَی مِنْ رَسُولٍ…»؛ دانای غیب اوست و هیچ کس را بر اسرار غیبش آگاه نمی‌سازد، مگر آن کس را که به پیامبری برگزیده است.

وی به حدیث مولی الموحدین علی علیه السلام در رابطه با این که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله هزار باب علم را به ایشان آموختند که از هر بابی هزار باب گشوده می شود، خاطرنشان کرد: ابن ابی الحدید عالم اهل سنت، ده‌ها مورد پیشگویی‌های امیر مومنان از آینده، که نشان دهنده علم غیب حضرت است را بیان نموده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت شهادت و تبیین نحوه شهادت و داستان هرثمة و خبر حضرت در رابطه با واقعه عاشورا را از جمله پیشگویی های امام علی علیه السلام توصیف نمود و تأکید کرد: امیر المومنین علی علیه السلام از آینده اصحابشان خبر می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در بخش پایانی سخنان خود، با آرزوی قبولی عزاداری های اهل بیت علیهم السلام، ضمن انتقاد از برپایی ایام محسنیه، با بیان این که برخی از افراد از علما و مراجع نسبت به دین داری مردم و تکریم شعائر دینی دلسوزتر شده‌اند، تصریح کرد: نباید از مراجع که پرچم داران معارف الهی در این عصر هستند، جلوتر حرکت نماییم؛ مناسب نیست برای تمام اهل بیت علیهم السلام سنت ده روز عزاداری راه بیاندازیم. برپایی مناسباتی چون دهه محسنیه، عظمت ایام فاطمیه را تحت الشعاع قرار می دهد.


[۱]آیه ۶۵ سوره نمل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha