شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتابخانه آستان مقدس

حوزه/ مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت ارائه خدمات به زائران را یکی از برنامه های کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت عنوان کرد و گفت: کتابخانه ویژه در دو بخش خواهران و آقایان راه اندازی شده که بدون نیاز به ثبت نام و عضویت در کتابخانه کتاب را برای مطالعه حضوری و در منزل در اختیار زائران قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی اظهار کرد: یکی از برنامه های کتابخانه آستان مقدس بانوی کرامت ارائه خدمات به زائرین حرم مطهر است که با این هدف کتابخانه ویژه حرم مطهر در دو قسمت برادران و خواهران فعال شده و در اختیار عموم زائران قرار گرفته است.

وی افزود: کتابخانه ویژه حرم مطهر در بخش خواهران در شبستان نجمه خاتون واقع شده است که به صورت قفسه باز در اختیار زائران این بارگاه نورانی است و همچنین زائران می توانند کتاب های این کتابخانه را به صورت امانی دریافت کرده و برای مطالعه به منزل و یا شهر خود برده و در سفر بعدی به شهر قم کتاب را عودت دهند.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: همچنین کتابخانه ویژه حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در بخش آقایان نیز در رواق علامه مجلسی واقع شده است که در این بخش نیز امکان مطالعه وجود دارد.

وی گفت: تعداد کتاب‌های به امانت رفته در کتابخانه ویژه حرم مطهر بانوی کرامت طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ چهار هزار و ۳۳۸ جلد کتاب بوده که ۱۱۰۵ جلد در فروردین ماه، ۱۳۵۴ جلد در اردیبهشت ماه و ۱۸۷۹ جلد در خرداد ماه به امانت داده شده و در مجموع از این تعداد تا کنون ۳۱۸۰ جلد کتاب به این کتابخانه بازگشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدی ادامه داد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته در موارد زیادی افرادی که کتابی را به امانت گرفته اند پس از مراجعه مجدد برای عودت کتب، کتاب‌های مازاد منزل خود را نیز برای مطالعه زائران به این کتابخانه اهدا می کنند که این امر باعث شده روز به روز تعداد کتاب‌های کتابخانه ویژه حرم مطهر بانوی کرامت در موضوعات متنوع افزایش داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha