پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سید محسن حسینی دیباجی - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام حسینی دیباجی، ایران قوی، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و شکوفایی ظرفیت‌های نهفته را از واقعیت‌های انکارناپذیری امروز کشور عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام‌ سید محسن حسینی دیباجی، در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس بسیج و سپاه استان سمنان که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات بنیاد ملی نخبگان این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: یک سؤال شاید در ذهن مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه ایجاد شود که چرا ما همه‌ساله مراسم بزرگداشتی به نام هفته دفاع مقدس برگزار می‌کنیم و آن دفاع می‌گوییم دفاعی مقدس.

وی افزود: اگر تاریخ کشورمان ایران را مطالعه کرده باشیم می‌بینیم که سده‌های گذشته در دوران قاجار و پادشاهانی همچون فتحعلی شاه، ناصرالدین‌شاه و همچنین در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی تکه‌هایی از این آب و خاک جدا شده است همچون بحرین، ازبکستان، افغانستان، قرقیزستان، نخجوان و قفقاز و ... که همه یک دلیل داشت آن هم بی کفایتی حاکمان گذشته.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: در هشت سال دفاع مقدس صدام به پشتوانه دیگر کشورها هدفی جز نابودی ایران و تصرف آن نداشتند که به لطف الهی نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند؛ این در حالی است که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس به لحاظ نیرو و تجهیزات و امکانات نظامی دستشان خالی بود و در مقابل دشمنانی تا بن دندان مسلح ایستادگی کرد و سرانجام نیز پیروز این نبرد سخت بود و حتی وجبی از این خاک به دست بیگانگان نیفتاد.

حجت‌الاسلام‌ حسینی دیباجی با اشاره به کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است، این کتاب‌ها یک گنجینه ارزشمند است و مقام معظم رهبری نیز به آن اهتمام ویژه‌ای دارند؛ چراکه در آن به روایتگری و نقش‌آفرینی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است؛ موضوعی که نیاز به تبیین دارد و نسل‌های بعدی باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند و بدانند چه ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایی شده است تا امروز این مرز و بوم در اوج قله عزت و اقتدار بایستند.

وی ایران قوی، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و شکوفایی ظرفیت‌های نهفته را از واقعیت‌های انکارناپذیری امروز کشور عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار کرد: در بهار سال ۱۴۰۳ کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان برگزار خواهد شد و در همین راستا اجلاسیه های شهرستانی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام‌ حسینی دیباجی گفت: اجلاسیه استانی نیز اوایل اسفندماه در دامغان به نام یادواره ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته بزرگداشت دفاع مقدس ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، برپایی مسابقات کتابخوانی، فرهنگی و ورزشی، اعزام گروه‌های جهادی طلاب به مناطق محروم، فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و تهیه جهیزیه برای زوج‌های کم‌درآمد، تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین نقش طلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس، اجرای پویش با موضوع دفاع مقدس و ... است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha