شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرمانده سپاه استان قم

حوزه/ فرمانده سپاه امام علی ‌ابن ابی‌طالب(ع) قم گفت: امسال بمنظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرای ۲۹۰ عنوان برنامه در استان قم پیش بینی شده که هر کدام دارای زیرشاخه‌های متعددی است و به همت رده‌های مختلف سپاه و بسیج استان در راستای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرا خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار موحد فرمانده سپاه استان و رئیس کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم، در نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس، با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قم با رژه مشترک نیروهای مسلح آغاز می شود، گفت: رژه امسال در جوار مسجد مقدس جمکران و در مقابل باب القبله در روز جمعه۳۱ شهریور ماه و از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیز بعد از نماز مغرب و عشاء همان روز در باغ موزه دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی آغاز به کار خواهد کرد.

فرمانده سپاه استان قم در خصوص برنامه‌های نمایشگاه دفاع مقدس افزود: امسال برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده که شامل معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، نمایش تئاتر، معرفی کتاب، غرفه مخصوص کودکان و غرفه‌های نیروهای مسلح، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و معرفی صندوق‌های مردم یار است.

وی افزود: این نمایشگاه از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ماه در باغ موزه دفاع مقدس استان قم دایر خواهد بود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به این که نمایشگاه دفاع مقدس قم در نوبت صبح و عصر ویژه بازدید دانش‌آموزان و در نوبت شب (پس از نماز مغرب و عشاء تا ساعت ۲۳) برای بازدید عموم برپا می‌باشد، تاکید کرد: تلاش کردیم تا نمایشگاه دفاع مقدس قم با اجرای برنامه‌های متنوع و داشتن غرفه‌های متعدد در بخش‌های مختلف همچون غرفه هوش مصنوعی برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.

سردار موحد افزود: عطر افشانی مزار پاک شهیدان، ملاقات با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ و همچنین همایش نقش بانوان در دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی، هنری، ورزشی و خدمت‌رسانی در سطح مساجد، مدارس و محلات از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی در زمینه افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان، افزود: افتتاح ۸ طرح آبرسانی به روستاها در شهرستان کهک، ساخت منزل محرومان، ساخت ۸ باب خانه برای مدد جویان کمیته امداد از مهمترین طرح‌های محرومیت زدایی افتتاح شده در این هفته خواهد بود.

سردار موحد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نیازمند حفظ و ترویج ارزشهای دفاع مقدس برای نسل امروز هستیم، گفت: ما در جنگ تحمیلی با رهبری امام راحل(ره)، حضور پرشور مردم و ابتکار فرماندهان و رزمندگان اسلام به پیروزی کامل رسیدم و سازمان ملل رژیم بعثی را به عنوان متجاوزگر شناخت.

فرمانده سپاه قم گفت: نیاز است تا سبک مدیریت جهادی حاکم بر آن دوران برای جوانان امروز تبیین شود تا جوانان عزیز با استفاده از این الگوهای گرانبها برای رسیدن به جایگاه حقیقی خود در همه زمینه‌ها تلاش کنند.

وی افزود: مشاهده ثمره‌های استقامت و فداکاری رزمندگان اسلام و ملت ایران در دفاع مقدس موجب شده تا مستضعفان جهان آن را به عنوان الگوی خود در برابر مستکبران جهان انتخاب کنند، همچنین جبهه مقاومت در منطقه با نگاه به این الگو تشکیل و روز به روز به پیروزیهای بیشتر دست یابد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم ادامه داد: ایران اسلامی با نگاه به ارزش‌های دفاع مقدس در طول این سال‌ها همواره در برابر انواع تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرده و از دل فشارها، فرصت ساخته‌است به نحوی که امروز توطئه دشمنان در همه عرصه‌ها محکوم به شکست است و ایران اسلامی با اقتدار در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی نقش آفرینی می‌کند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha