چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کامران قدس - نشست خبری

حوزه/ قدس گفت: اورژانس بانوان در سمنان راه اندازی خواهد شد که اقدامات اولیه صورت گرفته و آموزش های لازم در این زمینه ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز اورژانس و فوریت های پزشکی اظهار داشت: اورژانس بانوان در سمنان راه اندازی خواهد شد که اقدامات اولیه صورت گرفته و آموزش های لازم در این زمینه ارائه شده است.

وی افزود: نهمین پایگاه اورژانس جاده ای شهرستان دامغان پس از ۱۲ سال در روستای مهماندوست افتتاح شد که در مدت کمتر از ۲ ماه حدود ۱۱۶ ماموریت را داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: در شهرستان سمنان پس از ۱۵ سال چهارمین پایگاه اورژانس شهری در خیابان ۱۷ شهریور افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تحویل و راه اندازی موتور آمبولانس برای خدمات رسانی در نقاط و محور های صعب العبور و شرایط ترافیکی یکی از اقدامات اورژانس در حوزه خدمات رسانی به مردم استان می باشد.

فعالیت ۳۲ اورژانس شهری و جاده ای در سمنان

پژمان قرائیان، مسئول فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، نیز در ابتدای این نشست اظهار کرد: ۱۱ پایگاه اورژانس شهری و ۲۱ پایگاه اورژانس جاده ای در نقاط تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان فعالیت دارند.

وی افزود: یک پایگاه اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه موتور آمبولانس به مردم شریف استان سمنان خدمات رسانی می کنند.

مسئول فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۵ ماموریت توسط اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ۶ ماهه امسال به ثبت رسیده است که خدمات رسانی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس استان برقرار شده است که متاسفانه ۳ هزار و ۳۸۶ تماس مزاحمت تلفنی بوده است که متاسفانه منجر به اختلال در خدمات رسانی خواهد شد.

قرائیان گفت: میانگین حضور اورژانس در محل تماس و خدمات رسانی به بیمار ۷ دقیقه در استان می باشد که در زمینه حوادث جاده ای میانگین ۱۳ دقیقه می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha